Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (58869 totalt) |
Säsongen närmar sig med stormsteg. Om bara grejerna man lämnat iväg för splinesning kunde göra det också. Det är med andra ord mer eller mindre stillestånd i verkstan. Ett extra växellådsfäste har jag dock lyckats pilla dit. Motivationen är väl inte heller på topp på grund av andra orsaker. Men men det kommer väl bättre tider får vi hoppas. Kallt så det förslår är det ju också. Just nu -30 och då är det ju inte så lätt att få värme i garaget.
Ja just det det har ju blivit några bussningar också. Så hittade jag en liten reservdel till en 306'a på ebay. Den lyckades jag få på plats i min egentillverkade knopp. _________________ Claes-Olof Strand |
Satt o bläddrade lite i din tråd och en fråga dök upp i min skalle när jag såg bärarmen som gick av.
Breddar fälgarna mycket innåt så det är därför du har fet spacer: För om fälgarna mest är utflyttade så kanske det finns risk för fler bärarmshaverier? _________________ ![]() |
Spacerna är för att fylla ut hjulhusen i och med breddningen. Att bärarmen gick av beror på helt andra orsaker. Nu sitter det en bredare bakaxel på men ändå rätt feta spacer. Ska enligt peugeot sport inte göra att bärarmarna går av. Så det kommer inte att hända igen. Bilen var ju trots allt körbar på tre hjul bara jag lät bli att svänga höger.
_________________ Claes-Olof Strand |
oj då såg nu som först att det kommit lite nya inlägg. Ingen risk för några nya bärarmshaverier iaf. Och ja spacerna är för att fylla ut breddningen. Kommer snart på en 306 bak och framaxel så kan jag plocka bort spacerna. På köpet får jag en bättre scrubradie och slipper en del av trögstyrdheten. Troligtvis minterar jag även en servostyrning på samma gång.
läser ju klart tråden på psc också men tänkte jag kunde svara här så du inte får för dig att ingen läser tråden
![]() Jäkligt tråkigt o höra om haveriet men än en gång imponerar du grymt stort med ditt kämpaglöd och ditt hysteriska mekartempo! Du e grym Clarre! skruva lugnt ![]() _________________ Emil Jönsson |
Jaå vi får se om det räckerg har ju tråget från XU10'an med skvalpskyddsväggen i. Så vi får se om det räcker. Gör det inte det så får det väl bli Peugeot sports specialgrejer i tråget. Dom är ju så dyra bara. Å andra sidan är ju inte motorras billiga heller.
Ja ja ja! Man kan ju inte lyckas jämt.
![]() _________________ Claes-Olof Strand |
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
Kan ju lägga en liten länk till en filmsnutt från första passet på Kinnekulle 2011. http://www.youtube.com/watch?v=3hXKt-IQm7U
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (58869 totalt) |