Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3600 besök totalt |
Förresten????
VAD tror ni om Vetteltrasans svacka? Kommer han studsande tillbaka snabbare än kvickt redan i Ungern eller håller det i sig. Han verkade onekligen lite störd.......men samtidigt lugn och sansad eftersom det är länge kvar av säsongen! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Hoppas på att han blir utan poäng i de följande 3 racen så det blir lite spänning i tabellen fast det är kanske att hoppas på för mycket ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re:
OJOJ vågar du skriva så ![]() Stor risk för påhopp och alla möjliga grejor om man gör det. Önska någon olycka mm mm mm. Läs med stor ironi! ![]() Men jag iaf håller med. TÄNK om de blir något åt det hållet. Det var inte nån som skrädde orden när Jenson ledde stort. Då minsan tyckte alla att han hade haft tur och hade en bra bil. Det folk glömde var att han ju faktiskt vunnit alla rejs oavsett bil. Så nu när det upprepas och det råkar vara Vettel då är det inte OK att tycka så längre. Knepigt vad moralen är olika när man får tycka vad gällande förare och stall ![]() Tappar han några rejs och hamnar efter så kommer det med nuvarande läge att bli skoj. Då alla i toppstallen verkar fått upp ångan skulle det bli en kunglig avslutning på en redan bra säsong. Go for poängtapp ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
OCH för att kasta bensin på en redan flammande brasa
![]() ![]() Nico Rosberg ÄR klart snabbare än den gamla "Skomakaren". Hur man än vrider och vänder på det talar ALLA fakta mot den gamle. Men men , tydligen sägs han vara värst ännu. Jag tycker det är lte pinsamt att stå och tycka att man är snabbast när man inte är det. OCH för att inte bli helt sågad vid fotknölarna så var dett vid en intervju på BBC vid något rejs. Skit samma , OM jag har fel så har jag det. Nico har ju redan bevisat att gammal är.........ja just gammal ![]() Men det är min åsikt. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Jag hoppas Alonso snart är tillbaka i gyttret. För mig får Jenson gärna plocka poäng av Vettel även om jag för stunden är iklädd RBR-skjorta.
Schumi borde ha stannat på bänken och matat duvor. Nu blir hans eftermäle en smula solkigt. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Är det ännu en i raden av hopplösa ordvitsar kring förarnas namn? I så fall den sämsta hittills. om det däremot är ett välkänt smeknamn, som jag har missat, då kryper jag tillbaka under min sten. ![]() _________________ -- |
||||||
om inte Schumacher ångrar sin comeback är det ju bekräftat att det är något duktigt fel på den mannen... Jag har aldrig tyckt om honom (milt uttryckt), men t.o.m jag tycker det är en smula sorgligt att se honom förstöra sitt rykte och sin status.
Ang. Vettel hoppas jag att han krossar motståndet till helgen. Det var ett härrans tjafs om att han gjorde en massa misstag bara för att han inte låg i ledning från herr Blomqvist. Hur är det egentligen Hamilton beter sig så fort han ligger en bit efter? När man haft en sån otrolig start på säsongen är det väl självklart att man tappar lite fokus när vinden börjar vända? om det faktiskt skulle vara så att hans framgång hela tiden varit bilens förtjänst skulle Webber troligtvis ha mer poäng än vad han i nuläget har. Enligt mig finns det just nu 3 förare som är "världsmästarmaterial" och de 3 är Alonso, Hamilton och Vettel. Kubica är också världsmästarmaterial enligt mig men tyvärr kör ju inte han den här säsongen. Vettel är den enda som bevisat att han kan vinna i en rutten bil (bortsett från Alonsos fusk i Singapore som knappast bör räknas med). Dessutom tycker jag helt enkelt inte om varken Hamilton eller Alonso p.g.a deras totala avsaknad av respekt för andra förare. Hamilton kan glimma till ibland (t.ex i detta rejs) och få en att glömma detta men bara för en kort stund. Vettel är i mina ögon den förare som är mest "mänsklig". _________________ Anders Igelström |
||||||
Re:
Jag vet väl inte riktigt om jag tycker Vettel har 100% koll i alla lägen heller... ![]() ![]() _________________ Olle Erixon |
||||||
Re:
Haha nja..... Bra eller dåligt spelar väl ingen roll. Kanske just därför. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Ganska bra sammafattat av herr "igloo".
Men "herr Blomqvist" borde koncentrera sig på att komentera istället. Jag personligen väntar hellre på att ladda hem än att kolla på Eje och Blomman(Glömqvist). Blomman har ju inte ens koll på rejset häften av tiden. Angående Vettel. MEN Vettel kör ju inte om......så ofta ![]() Så fort han är efter blir det ju följa john. Klart han KAN men varför blir det inte så då? Vettel ÄR klart duktig , men han är ännu duktigare i en bra bil. Så länge han får den bästa bilen kommer han vara BÄST. Men sen då........slutar han när millionerna är på kontot ![]() Hoppas någon har lite ironi och kan läsa med glimten i ögat. Angående respekten så är då inte Vettel(nu skrev jag väl inget fel) något bättre. Han klämmer till andra förare så fort de är i vägen. Dock är ju Alonso(gnällonso) och Hamilton(Skinkan) lite väl oförsiktiga. Angående Shumi så är det inte kul längre. ![]() Jag tror Alonso är den som kan hota Vettel. Hamilton är för ojämn fortfarande , även om JAG tycker bättre om honom än Alonso. Button är för långt efter och har ju inte heller visat mästartakter direkt. Kubica har jag aldrig gillat men han bevisade ju klart att utan honom går det bakåt för Renault. Med honom i den bilen hade det kunnat bli svettigt för Vettel , Alonson och Hamilton mfl. Ja vi får se. Ungern är en helt annan sak. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Vill inte starta någon pajkastning nu men jag tycker det är skillnad på respektlöshet och förarmisstag. _________________ Anders Igelström |
||||||
Re:
Repektlöshet kallar jag det iaf. Var ju helt klart Vettel som gjort bort sig! ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Bara jag och Christian Horner som tycker detta var Webbers fel? ![]() Vettel är klart förbi och håller "idealspåret". Att han sen inte ser (i döda vinkeln) att en slagen Webber jävlas och ligger kvar på samma plats när han borde glida ut till högerkanten av banan är väl inte så konstigt. _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||||
ege kolla sammanstötningen igen på youtube eller whatever, solklart att det är Vettel som försöker trycka bort Weber. Båda kör paralellt sen försöker Vettel trycka bort han, precis som han har försökt vid alla sämre starter han har gjort, han skiter helt i spår och bara siktar på närmsta bil.
Vettel är säkert top 3 i snabbaste varvet i samma bil, men inte när han kommer i traffik. _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||
Har oxå tyckt att det var Vettels fel men men om man tänker på var dom egentligen ska åka d.v.s. racelinjen (inte banans riktning) så är det faktiskt Webber som mer och mer driver bort från den.
|
||||||
om man som Vettel (och antagligen de flesta vill gör)a, dvs driva ut mot höger inför den kommande vänsterkurvan, så bör man se till att det är fritt till höger om en. Inte bara anta att det som finns där ska flytta sig.
Vettel verkar tro att Webber SKA flytta sig, men han håller sitt spår rakt fram. Det är ju möjligt att ta kurvan även från detta något udda spår som Webber håller ![]() Sen iom att de är i samma team, så anser jag att Webber bär en del av ansvaret. Läget hade varit annorlunda om det varit JB eller LH som attackerat. Jag kan förstå reaktionen från stalledningen. Red Bullstallet låter ju MW och SV rejsa varandra .Eller hur var det nu... ![]() ![]() |
||||||
Jag håller med om att Vettel är lite överentusiastisk med sin manöver men det är ändå racelinjen som ska följas (inte banan) när blockeringen är "över", man får inte försvåra omkörning mer än så.
Edit: Kollade på klippet igen och visst är det nog Vettels överentusiasm som är orsaken ![]() |
||||||
Re:
Jag ser nu, precis som jag gjorde live, att Vettel styr in i Webber. Grejen är den att Vettel håller race-line samtidigt som Webber vägrar flytta sig trots att stallkamraten för tillfället är sjukt mkt snabbare och just kört förbi. Man ska komma ihåg att Vettel tagit in flera sek på bara ett par varv precis innan incidenten.
Äntligen! Precis detta jag menar... JUST därför Webber är stallkamrat ändrar det hela situationen. Tror inte Vettel skulle agerat lika dant om det var Alonso han passerade. _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3600 besök totalt |