Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Isuzu Piazza TURBO 1989 -Såld-
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
34229 besök totalt
ezroller
Flakeberg, Grästorp, Västra Götaland, Svezia
Här sen Okt 2006

Brittiska och amerikanska reservdelskedjor finns det ju en del av, flera som säljer på nätet. Googla!

http://www.familycar.com/store/?N=1640+10811+4294960251+9276

Edit: såg att de bara skickar inom USA/Kanada. Men det finns garanterat fler.

Fotograf och video-/filmnisse.

http://www.peterlindberg.com
Citera
Mikael Svantesson
Stockholm
Här sen Dec 2007

Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Mange K skrev:
hittar du nåt på ebay så kan jag hjälpa dej att handla lennart
Låter kanon!
De som hade styrleder verkade inte vilja skicka utanför USA.

I många fall kan de gå med på det om man bara frågar lite snällt.
Annars, om det är någonting man absolut vill ha och inte har kontakter i USA kan man använda Borderlinx eller andra liknande tjänster.

För övrigt, angående att lyfta upp bilen högt på gräsmattan. Du kan ju lägga ut lite plattor om du har/får tag i billigt...

Citera
Myhran
Gräsö
Här sen Mar 2008

Ny på att skriva
inlägg i forumet

oj oj detta är en riktigt kult kärra, har avverkat drygt 8000mil i en
finns en hel del standard fel på dessa kärror dock tyvärr.
nu har jag inte hårdläst tråden men några felkällor är iaf.

ROST!
innerskärmar framskärmar trösklar och golvet i bakluckan ovanför avgasröret bla.
kolvarna får väldigt lätt längsgående sprickor så att kolven inte styr i loppet
detta hör man på motorljudet då man har ett lätt knackande ljud på tomgång och ökar med varvet.
bilen drar då kopiösa mängder olja likaså
hade 2 maskiner med detta problem i min
renoverade min ena motor med nya kolvar och grejjer så blev den tyst.

har ägt 2 st ena va i så dåligt skick att den skrotades ner som reservdelar sålde dessvärre allt för 5år sen säkerligen. Och båda är tyvärr skrot vet inte varför min svarta utan taklucka gick för öde till mötes.

tiden fanns dock inte då att renovera upp den till de skicket jag ville ha. men va en otroligt rolig första bil.
med massvis med potential i rätt händer

har du några frågor om bilen skall jag försöka minnas hur allt va då jag har en hel del skruva timmar med den :P

Mvh Christoffer

Vendelsö
Här sen Maj 2007

Eftersom man är lite av en reservdelsnörd och gillar utmaningar så var jag tvungen att ge det ett försök.
Fabrikatet Karlyn känner jag inte igen alls tyvärr.

På ena Ebaylänken så finns det ett OE-nummer, detta ger inget hos de större reservdelsfirmorna tyvärr MEN om man googlar det nummret dyker denna sida upp:
http://c2c.activant.com/ctoc/index.jsp?ID=fGA1KJhwDA0dBFR0AeCREf2RGG1d . . . .

Fabrikatet MoOG finns representerat av flera i Sverige så det borde gå att få tag på.

Delen på bilden ser inte likadan ut som delen på Ebay men fortsätter man klicka runt på resultaten från Google så får man fram tex denna: http://www.yiparts.com/Part/en/NVEMWC

Tack vare MoOG artikelnummret (ES3303) borde vilken reservdelsbutik som helst kunna hjälpa dig egentligen.

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
eBay-länkarna verkar visa två olika typer, en med utvändig gänga och en invändig. Jag får nog kasta mig under bilen i eftermiddag och titta och mäta.

Myhran,
Var det du som besiktade min bil i Uppsala igår? Han som gjorde det hade haft en utan taklucka och en med.

Gräsö
Här sen Mar 2008

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Re:

Lennart Mäkinen skrev:
eBay-länkarna verkar visa två olika typer, en med utvändig gänga och en invändig. Jag får nog kasta mig under bilen i eftermiddag och titta och mäta.

Myhran,
Var det du som besiktade min bil i Uppsala igår? Han som gjorde det hade haft en utan taklucka och en med.

Nej de va inte jag de va min kompis den utan taklucka hade jag först sen köpte han en med som visade sig vara helt slut som jag köpte och skrotade sen köpte han rubbet av mig när jag insåg att tiden inte räckte till sen sålde han allt vidare sen vet jag inte vart sakerna tog vägen
Mvh C

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Myhran skrev:
Nej de va inte jag de va min kompis
Mvh C
Det är en liten värld man lever i.
-----
Styrleden har definitivt invändiga gängor. Den ser helt rak ut så det borde gå att hitta nåt med rätt gänga och kona. Får ta med mig MoOG-numret till BBS på måndag.
orkade inte skruva bort leden idag utan nöjde mig med att duscha den med WD40.

Vendelsö
Här sen Maj 2007

Jag tror inte att någon kommer hitta delen direkt trots artikelnummret men leverantörerna har väldigt duktiga produktare och nu börjar semestrarna ta slut så efter ett telesamtal elr två till dem så borde butiken kunna återkomma med svar om tid och pris på delen.

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Utseendemässigt påminner leden väldigt mycket om motsvarande till Ascona B.

stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Re:

Myhran skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Myhran,

Nej de va inte jag de va min kompis den utan taklucka hade jag först sen köpte han en med som visade sig vara helt slut som jag köpte och skrotade sen köpte han rubbet av mig när jag insåg att tiden inte räckte till sen sålde han allt vidare sen vet jag inte vart sakerna tog vägen
Mvh C

är det Mange vi snackar om eller

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Utseendemässigt påminner leden väldigt mycket om motsvarande till Ascona B.

Vem vet? Till Alfas 105-serie (Bertonen m.fl) kan man använda samma del från 70-tals Mercor.
Knutkorsen till Volvo 240 går att skruva dit på en Cheva Van.

Stockholm
Här sen Okt 2006

Re:

Myhran skrev:

ROST!
innerskärmar framskärmar trösklar och golvet i bakluckan ovanför avgasröret bla.
detta hör man på motorljudet då man har ett lätt knackande ljud på tomgång och ökar med varvet.

har ägt 2 st ena va i så dåligt skick att den skrotades ner som reservdelar sålde dessvärre allt för 5år sen säkerligen. Och båda är tyvärr skrot vet inte varför min svarta utan taklucka gick för öde till mötes.

tiden fanns dock inte då att renovera upp den till de skicket jag ville ha. men va en otroligt rolig första bil.

har du några frågor om bilen skall jag försöka minnas hur allt va då jag har en hel del skruva timmar med den :P

Mvh Christoffer

tror det var min polare som köpte rubbet av dig. Den bilen blev reservdelsbil och är numera skrotad. Han köpte en som har gått runt 5000 mil och är ruskigt fräsch. Den är nog till salu för rätt pris.

Myhran
Gräsö
Här sen Mar 2008

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Re:

Hector-024s skrev:
Myhran skrev:

ROST!

Mvh Christoffer

tror det var min polare som köpte rubbet av dig. Den bilen blev reservdelsbil och är numera skrotad. Han köpte en som har gått runt 5000 mil och är ruskigt fräsch. Den är nog till salu för rätt pris.

Nej han köpte rubbet av min kompis som köpte allt av mig.
kul att grejjerna kom till användning och att han hittade en sådan otroligt fin lågmilare

Kalin: Visst är de så

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
En styrled är beställd från Isuzu Piazza Turbo owners Club så den kommer väl så småningom, hoppas jag.

Värnamo
Här sen Mar 2009

Gott, sen är det bara bromsröret och ombes. kvar innan du får köra på?

Förresten hur stor nerd är man (jag) inte när man tycker det är spännande att följa en diskussion om att hitta reservdelar till udda bilar?

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

David Lundin skrev:
Gott, sen är det bara bromsröret och ombes. kvar innan du får köra på?
Japp! om inget havererar innan dess.

Vendelsö
Här sen Maj 2007

Hittade du ingen som kunde/ville trolla fram en här hemma?

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Silverglantz skrev:
Hittade du ingen som kunde/ville trolla fram en här hemma?
Alla säger bara "NEJ" när de knackar in regnumret på sina datorer. BBS Bilreservdelshuset tyckte jag skulle mäta upp gängor och kona så skulle de kunna hjälpa mig.
IPTOC säger att de skickar senast på torsdag så jag får väl hoppas det går ganska kvickt att frakta från UK.
Jag blev lite sugen på "SPAX 14-point adjustable Krypton gas shock absorbers" som de hade också, men det är ju dumt att ändra på bilen innan jag vet att den inte fungerar.

Jacobsberg Sth
Här sen Aug 2005

Ett tips efter som du bor i Bro så har du inte så långt till BOAB i spånga killarna där dom är suveräna på att få fram delar dom har till och med vissa delar på hyllan till min Kadett 68a thumbs up och då det verkar vara MoOG delar på din bil så är det absolut inga problem för killarna där och dom brukar få hem grejerna till dagen efter . Och om man ringer före 9 00 så brukar dom få hem till eftermiddagen

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

NFSPEED skrev:
Ett tips efter som du bor i Bro så har du inte så långt till BOAB i spånga
Tack för tipset! thumbs up
Jag jobbar i Lunda industriområde.
Som jag skrev har jag beställt en styrled från England och dröjer den för länge får jag väl köpa en till om jag hittar.

Den gamla lossnade idag.

Jacobsberg Sth
Här sen Aug 2005

Då har du ju inte mer än ett stenkast till BOAB och som jag skrev förut killarna på BOAB är jäkligt bra och när dom säger att dom inte hittar delan då har dom verkligen letat i alla vrår
Kom på en grej nu när jag ser din styrled volvo s40 har oxå delar från Moog och just styr lederna kommer där ifrån . Nu ska jag inte gå ed på detta men nog ser din led ut som den på volvon

Isuzu Piazza TURBO 1989 -Såld-
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
34229 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande