Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10147 besök totalt |
Vikten var visst med interkom och en massa annat onödigt. 800g är nog inga problem ![]() Annars får jag väl plocka fram en gammal jofa ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Det är ju alltid en gradvis försämring, men frågan är om det är viktigare att skallen väger 6 kg eller 6,5 kg alternativt andra skydd som ordentlig klädsel, bälten eller bur. Toksmäller man i en vanlig bil utan krockkudde kanske man hade varit mer betjänt av en integralhjälm än en G6, då det inte är helt omöjligt att man sopar ansiktet i ratten. Om taket ramlar in kanske det t.o.m. vore bra med en hjälm som skyddar bättre än en G6 som väl inte är godkänd någon annanstans än i Sverige? Vill man ha allmänhetens åkning med vanliga mindre skyddande bilar och övrig utrustning som är praktisk eftersom de flesta har dem hemma så är det kanske lite konstigt att kräva en så speciell hjälm som G6, som förutom att den är dyr, inte går att använda till så mycket annat. För den är väl inte godkänd för t.ex. MC-åkande, eller? Å andra sidan så har jag en G6 så jag skall väl inte klaga. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Jo, men detta är inte racing vi snackar nu utan gatbilsåka där man i en klubb kan åka en hel dag för dessa pengar... Plus "fraktkostnad" dit och hem då. |
||||||
Jo, men om det bara skulle bli 6 timmar effektiv bantid och tre grupper så blir det bara två timmar per bil och då är kanske inte prisskillnaden så stor? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
![]() Den KÄNNS stor, iaf med tanke på just det att jag betalat tror det var 250 kr på Falkenberg på deras onsdagsträning på 3 timmar med racebilen... om du är på hugget och utbyttjar tiden maximalt på Sviestad hinner du med 1,5h körning. Sist jag var på Mantorp han jag köra ca 1.45 aktivt på de tre sista timmarna och då var jag ganska "aktiv" för att få max körtid då jag kom sent pga jobb. Sen vet inte jag om vi har det ovanligt bra i BMW SC då man får ngt eller nga flaggpass men i övrigt kan köra hur mkt man vill och inte delas in i nga grupper förutom en stunds familjekörning. ![]() Tro nu dock inte att jag är negativ till Sviestad engagemang, fler borde göra såhär. men jag tycker 300kr per kväll hade varit mer normalt. Ngn som kört "vanlig" racebilsträning på torsdagarna och kan berätta vad det kostar? |
||||||
Sant, men kostnaderna landar väl i samma postnummerområde? Sen subventionerar ju tex. PCS banåkat med annat, så banåkat bär inte sina egna kostnader, därför kostar en dryg timme på banan med PCS bara 200 kr. Allt är ju relativt, speciellt om man kör i Team CSN kanske? ![]() |
||||||
På Knutstorp är kvällsträningarna gratis om man är med i Hyllinge Motorsällskap (vilket man ju naturligvis är! ![]() |
||||||
Andreas : om du har racebil på sviestad så står det såhär :
22/4, 6/5, 3/6, 17/6, 15/7, 5/8, 16/9, 30/9 Tiden för alla dagar är 17.00 - 20.00 utom den 17/6 då är mellan 12.00 och 20.00. För medlemmar med träningskort kostar det 100 kr. För övriga 400 kr. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
https://rejsa.nu/bankalender.asp?Arr ![]() _________________ ![]() |
||||||
Ska trockla igenom min vagn som Roadsportbil och när det sedan visar sig att den inte är en sportbil använder jag vagnboken till att åka "riktiga" träningen... Skulle bli billigare och...bättre tror jag...
![]() ![]() *drömmer mig tbx till att ha tävlingsbil igen* ![]() ![]() ![]() |
||||||
Delägare i en (rost-)röd 924 anpassad för MSLS kanske... *nudge, nudge...* ![]() /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
Hm...det var ifs. lite dyrt att åka men ett par gånger i sommar skulle man ju kunna kosta på sig,får väl ha avskrivningarna över hela året i övrigt då man ändå bara sitter o glor på ena eller andra burken
![]() Värre är det nog att få tag på en lätt hjälm i kittelstorlek,jag har ju bara "vanlig" öppen mc-hjälm ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||||
Bra om än lite dyrt att det finns åkning. Hoppas det kommer på fler ställen t.e.x Kinnekulle.
Men det där med hjälm, max 800g irriterar mig till max. Bara för att dra utvecklingen lite frammåt bestämmer man sig i det lilla landet sverige med väldigt få "bilsportare" att ha lättare hjälmar än alla andra. I sverige skall vi alltid vara säkrast och dyrast på allt så varför inte. Dessutom blir det ju inte så trångt på banorna om man fortsätter med dumheter som detta och det gjör man som datum på bäten och stolar o.s.v _________________ Håkan Magnusson |
||||||
Varför är det bara "tävlingsbilar" som får köra på kvällsträningen med Hyllinge? ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10147 besök totalt |