Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8370 besök totalt |
BMW visar snart upp ett DTM-koncept:
http://www.touringcartimes.com/artic Bör väl ge en hint om de nya reglerna fr.o.m. 2012. Hoppas på något riktigt trevligt, även om det inte lär skilja så avsevärt mycket i reglerna som jag fattat det. Men sen är väl reglerna inte officiella heller? och jag som tidigare tyckte TTA var hemliga av sig ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Re:
Äntligen! Borde göra mästerskapet 100% mer intressant. Då blir det iaf tre märken som kan tävla. Med bara två är det ju inget riktigt mästerskap. Två märken med lika många team och bilar. Reglementet skulle väl klassa in japanska GT och något Amerikanskt reglemente. Så att dessa kunde samköras och tävla i varderas serier... Hoppas de blir så åxå. Hur som helst KUL om BMW får DTM att lyfta till högre höjder än nu. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Dtm idag är ju bara en skugga av sitt forna jag ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re:
Precis. Därav att man hoppas på något nytt. och hoppas det inte blir samma lika skit som nu! ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Blött på Norisring. Spengler ledde när loppet blev rödflaggat och leder serien. Tomczyk är dock årets man hittills. Tia i starten och trea i mål. Verkar ha fått en nytändning med en äldre bil i ett mindre stall. Ekström sjua för övrigt.
BMW har tydligen smygvisat nästa års bil, nån som sett några bilder? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Inte förrän 15 juli, fram tills dess görs hemliga tester inne på BMW's egna testbana. Ryktas dock om ett test på oschersleben inom kort. Tydligen kommer bilen att skilja sig en del mot den färdiga racebilen, men det är ju rimligt med tanke på tiden som är kvar till nästa säsong. Väntar med spänning iaf! Det snackas även om att Audi kommer åka med A5/RS5 nästa säsong, återstår att se sanningshalten i det. Verkar m.a.o. bli coupe-modeller i nya reglerna, säkert efter samspråk med japanska Super GT m.fl. _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Re:
Coupé ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Smygbilder på M3 DTM-bilen:
http://www.bild.de/regional/leipzig/ _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
_________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||||||
Priaulx & Farfus som kör?
Blir det så eller?
Håller med! Mer orginallook och mer som på 80-talet. Håll tillbaka vingar och aero. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Jag gillar den verkligen! Så länge inte alla småvingar på skärmar etc. som nuvarande generation har återvänder tycker jag inte aero-detaljerna är överdrivna, det är trots allt lite av vad som skiljer ut DTM från t.ex S2000, Superstars (Som jag iof också gillar skarpt) och GT2-3.
Åtminstone utseendemässigt har de gått mot Super GT och tanken är väl att de så småningom ska köra med gemensamma regler, vilket enligt mig är väldigt positivt! _________________ Pet ter Uhlin |
||||||
Rejs på Ringen (korta GP-slingan) i helgen. Har för mig att det brukar kunna bli ganska spännande på den slingan, men jag kanske minns fel...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Någon som vet hur det är att bo på campingarna intill banan? Måste man bo i tält eller får man bor i inredd skåpbil?
Jag och sambon fundera på racet på oschersleben. Är ju inte speciellt långt och åka sen en fin anläggning, själv kört där. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
Re:
Typ, var ju likadant häromveckan när jag var där... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
![]()
![]() _________________ Pär Hellqvist EDE Racing https://www.youtube.com/user/ederacing par@ederacing.se http://www.ederacing.se |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8370 besök totalt |