| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Framruta eller vindavisare
|
3 besök senaste veckan (4874 totalt) |
|
Re: Framruta eller vindavisare
Inget. Bara att byta. Enda kravet vad jag vet är att har du ruta måste du ha torkare och värmeanläggning och utan ruta behövs inte detta. Finns även en viss rekommendation vad gäller höjd på vindavvisare innan det blir klassat som "ruta" - minns inte vad det var men 1) man måste se över vindavvisaren och 2) en "rimlig" uppskattning av höjd är kanske 10cm eller så? Fungerade storleken? _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Är du säker på detta med värmeanläggning även i Sverige? Jag vet att SVA-testet i England kräver defroster om man har ruta men har inte hört detta i Sverige tidigare... Kopierar ett svar från therealpinto på Locostforumet:
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
|
Har inte mätt nått än _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
Klart man har värmepaket...
Håller ju bort imman på rutan när det är kallt och fuktigt ute....sena nätter
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
|
Antningen så väntar du några veckor tills min vindavvisare kommer och mäter på den.
Eller så kommer du förbi i helgen och mäter på min skyttel! det torde ge en bra fingervisning om hur den skulle passa.. om inte annat kan du gjuta av min och kapa till en så den passar din bil
|
||||
|
På "Lådbilen" som jag köpt, så sitter det två sk Brooklandsrutor.
Snyggt, men de verkar inte så vidare effektiva.
Redan i c:a 140-150 km/h så får jag problem med att andas av all luft som trycks in i näsborrarna.
Är det integralhjälm som gäller? Syrgasmask och tuber verkar lite fånigt och tungt att släpa på.
Eller finns det något annat smart sätt att överleva? Köra är inget alternativ!
_________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||
|
Jag tror det är hjälm som gäller.
Jag har inga förhoppningar om att kunna köra 140-150 utan hjälm...engelsmännen säger att den vindavvisare Westfield har funkar hyfsat upp till ca 100km/h (alltså man kan ha keps utan att den blåser av) och sedan är det hjälm som gäller för allt utom korta sprint. När och var kör man förrsten 140-150 på vanliga vägar? Jag gör det väldigt sällan för övrigt. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Går det att köra långsammare, utan att man ? Ja det skulle väl vara i en Seven då!!!
_________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||
Kan nog passa ganska bra... ot:Pratade lite med Matte igår han är också intresserad.
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
Jo han sa att han var sugen oxå =) Jag är i garaget ikväll om du vill komma och mäta! |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Framruta eller vindavisare
|
3 besök senaste veckan (4874 totalt) |