| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Porsche 944 S2 vs Miata
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 9414 besök totalt |
|
en s2 har i det närmaste skottsäker motor. Byt olja 1-2 ggr per år. Bilen drar krin 2.5 liter per mil på banan vid full attack. Du får räkna med att lägga 20-40 tkr på vettigt chassie. På banor som kinnekulle, knutstorp och andra lite knixigare banor så matchar du gt3 och andra "riktiga" porschar om du är en någorlunda förare.
Jag har kört drygt 200 banmil i år utan tillstymmelse av problem. Flera cup förare har kört sina bilar 3-5 säsonger utan att röra motorn. Stor volym (3 liter) i kombination med lågt effektuttag 211 hk är melodin. Lycka till! _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
|
För att vara lite filosofisk så vad kan man förvänta sig för tider på tex knutstorp av en S2:a? om man utgår ifrån att man har ett ok chassie, bromsbelägg, r-däck och lite lättning (stolar,baksäte) när tar bilen "stop"
_________________ Tobias Eriksson *Tomt i garaget* |
||
|
Re:
Det tar stopp strax under 1,09. (Max Carlsson här på forumet) Detta i fullt användbara, gatlegala, hyfsat bekväma bilar med en matchvikt inkl förare på minst 1371 kg. Jag körde själv 1,09,6 i min gamla cab (som jag precis såg var till salu igen, köp köp köp!) och det i en bil med fungerande elcabb och AC.
_________________ -- |
||
|
För att visa att det faktiskt händer något och att jag lyssnat på era tips så kan jag meddela att det inom kort står en 944 s2 på min parkering :-)
Ska bli riktigt kul att ta ut den på banorna nästa år! Så tack för alla tips, råd och åsikter! _________________ Tobias Eriksson *Tomt i garaget* |
||
|
Re:
|
||
|
Re:
Det stämmer ju faktiskt! ska försöka hitta en passande (= en lugnt ställe där man som newbie med ny bil inte kör sönder sig själv eller andra för lätt) körning man kan ta ut henne på. Ska bli grymt kul att hämta hem den! _________________ Tobias Eriksson *Tomt i garaget* |
||
|
Re:
Linköping är väl de banor jag har närmast till vad jag vet, så det vore ju aboslut värt att kolla upp! Vet du om de körningarna kommer upp här på rejsa eller ska man kika på annat ställe? _________________ Tobias Eriksson *Tomt i garaget* |
||
|
http://www.lms.se/web/_pages/index_s
Vore kul med ännu fler 944or... _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
|
Tack för de båda tipsen! jag ska absolut sikta på linköping 19:e den 5:e ä jag tyvärr bortrest med jobbet likadant med den 8:e på anderstorp annars hade jag absolut varit där!
Surt att man ska jobba
||
|
Re:
Ja det gör ju verkligen det, men man får se det positivt hade man inte haft jobb så hade denna hobbyn varit mkt svår att utöva
||
|
Re:
Var det du som köpte Johns blåa i Kalmar? _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
Bra köp, det var så billigt en S2a med bra chassie blir.
Hoppas du går med i Porsche klubben, vi har inte så många medlemmar i ohamn, så att vi får se dig och bilen på konbana och banmöten. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
Re:
Ja jag tror nog att det var en ganska god affär, alltid roligt med trevliga säljare också
Trivs riktigt bra med bilen och jag kommer definitivt gå med i klubben och delta på så många körningar som möjligt nästa år! _________________ Tobias Eriksson *Tomt i garaget* |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Porsche 944 S2 vs Miata
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 9414 besök totalt |