| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
V POWER
|
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (9074 totalt) |
|
Re:
om du syftar på min kommentar om BMWs N54 motor, så behöver du bara söka på internet. Det finns självklart inga vetenskapliga tester (tillgängliga), men antalet kraschade högtryckspumpar är stort. Och ser man på hur/var det sker så ser man också att det har att göra med Ethanol i en mindre mängd... Om gränsen sedan går vid 5%, 10% eller 15% vet jag inte. Men när jag körde med 95 oktan, så var det nog 10% inblandat redan då, eller 5%. Och jag HADE problem med motorn. Jag valde att testa något utan Etanol, och valde V-power 99 oktan, och mina problem försvann direkt. Därom råder ingen som helst spekulation över huvudet taget. och som sagt kraschade HPFP på BMW N54 finns det GOTT OM, den är xtremt känslig på bränslet helt enkelt. _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||
|
Det värsta är att något händer pga v-power så säger bolaget är du så dum att du tankar vårt bränsle skyll dig själv.
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
V POWER
|
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (9074 totalt) |