Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (27406 totalt) |
Har monterat min Accusump idag, vart rätt bra efter ja byggde om framvgnsbryggan, sänkte den för att få tillbaka RC till mer normalt värde, samt sänkte motorfästena för att motorn skulle hamna rätt. Det resulterade i att jag får platts med min Accu framför motorn, mellan kylaren under bilen. Har inte haft nån platts för den förut.
![]() |
||
Har börjat greja lite deluxe prylar, ett fjäderbens stag, tyckte de kanske kunde va bra att ha.
![]() Har sett att många eftermarknadsstag är justerbara, är det för att de ska passa dålig kvalitet eller spänner de åt lite grann som man vill ha det? |
||
Grymt bygge! =) Tunga bilar kan svänga de med
Lite inspiration kanske? http://www.youtube.com/watch?v=v7bsF _________________ Johan Joffs |
||
Japp. Mines r34 måste nog vara den ultimata skylinen =) Fy fan hur den drar genom växlarna, helt sjuk maskin. Den har ju fortfarande dubbelturbon kvar, vore inte det nåt för dig att satsa på för responsen? och minska på roterande massan i motorn tillsammans med kammar som drar till 9000 =)
_________________ Johan Joffs |
||
![]() Har kört lite igen och förbättrat tiden 1 sekund till, finns mycket kvar att ta, har fegkört rätt länge nu, och körde lite hårdare idag, upptäckte att det var rätt vanskligt dock, har mycket för mycket bakbroms, vart en galet fet sladd vid inbromsning på långa rakan mot mjölbykurvan... gick bra iaf men marginalen var väl rätt tajt kan man säga. ![]() |
||
Ja den gick ju bra tyckte jag, hade nog inte varit nån idé att försöka haka på
![]() Är 216,57 km/h topphastigheten du hade? isf hur mycket effekt har du? _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||
Den gick sjukt fint, både på gräset och på banan
![]() ![]() Hoppas inte jag var för mycket ivägen för dig ![]() Grattis till en bra tid! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Re:
Javisst, 216 är Vmax på rakan. Så det är inget effektmonster direkt. Har aldrig mätt upp effekten, men tydligen är originalkammarna så löjligt snälla, byter jag kamaxlarna till vanliga tomei poncam typB så borde det bli ca 650 med den turbon |
||
Re:
Var det efter jag körde om dig som jag "tog ut svängen lite mycket" innan start och mål rakan ? vart en liten sladd ![]() Nja du var inte i vägen nånting, värre med de som ligger och skaver på 1.45 tider i racepassen. Jag tog en runda i amatörgruppen efter lite besvikelser tidigare på dagen i raceklassen och då fick man ju några fria varv iaf och kunde stå på lite mer. Synd att man inte spara sig till kvällen då det var hel lugnt och lite skön sol. |
||
Nej, det var blött då va? Jag avvaktade det passet =)
Hehe vad bra! Man skulle ha spart sig till kvällen som du sa, då får man lätt mest körtid! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (27406 totalt) |