Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Planera bygga locostliknande bil och eventuellt tävla med
3821 besök totalt
abarth_racing
Skara
Här sen Okt 2009

Trådstartare

Hej!

Jag hade tänkt bygga en locostliknande bil - dvs grundkonceptet som vilken Locost / westfield / rush / caterham som helst med motor fram, drivning bak, nedskurna sidor istället för dörrar MEN jag vill rita min egen ram och få lite eget utseende, mest bakdelen som jag inte tycker är helt lyckad på de som finns.

Hjulbas blir ca 2250 - 2300 mm, drivlina från BMW 530/540, utseende 50 % Super Seven - 50% Bonneville Hot Rod (om ni vet vad jag menar...)

Kan jag med denna tävla i roadsport / modsport eftersom Locost är godkänd som biltyp?

Mvh Thomas

Fixhult
Här sen Apr 2004

När det gäller locosts och andra amatörbyggen så blir det sportvagnssiluett vi går på (strikt tvåsitsig och öppen är ju sekelgamla kriterier).

Samtidigt finns det en luddig gräns när man passerar över i RacerSportvagn (RS), bil som enbart byggts för tävlande. Westfield XTR är en bil som fått nej, Ultima och Saker GT är på rätt sida.

abarth_racing
Skara
Här sen Okt 2009

Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
När det gäller locosts och andra amatörbyggen så blir det sportvagnssiluett vi går på (strikt tvåsitsig och öppen är ju sekelgamla kriterier).

Samtidigt finns det en luddig gräns när man passerar över i RacerSportvagn (RS), bil som enbart byggts för tävlande. Westfield XTR är en bil som fått nej, Ultima och Saker GT är på rätt sida.

Tack för svaret Niklas, men vad menas med "sportvagnssiluett"? Räcker det att den är strikt tvåsitsig och öppen, för det kommer den bli!

Liten enkel bild på den tilltänkta bilen - fast det ser ut som en liten träbil här...

Mvh Thomas

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

abarth_racing skrev:
Liten enkel bild på den tilltänkta bilen - fast det ser ut som en liten träbil här...

Det där är ju en solklar sportvagn, det ser ju vilken 2-åring som helst. thumbs up

För att ge lite andra vinklingar; Ariel Atom, Mev Rocket/Sonic mfl är också ok.

abarth_racing
Skara
Här sen Okt 2009

Trådstartare
Ahh... Gott, då är jag inte fel ute! Bara att fortsätta planera byggandet! Tackar!

Mvh Thomas

Forshaga
Här sen Okt 2003

SPVM

Det är nog ok Kenneth Nilsson kör ju sin Scatto i modsport och en sådan har jag då aldrig sett någon förutom hans. Apropå sport bil så sag jag att Renault TS 17 var klassad ??

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Allmänt banåkaforum
3821 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande