Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 14525 besök totalt |
Re:
Japp inga som helst problem _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
Måste flika in en fråga på det. Får ni inga problem när ni stannar efter ett race? Att kylaren trycks isär sådär som man kan se på en del BMW? _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||||
Re:
Trycks isär ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
Så här menar jag: http://autopower.se/galleri/frilansa _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||||
Re:
Måste flika in en fråga på det. Får ni inga problem när ni stannar efter ett race? Att kylaren trycks isär sådär som man kan se på en del BMW?[/quote] Trycks isär ![]() Så här menar jag: http://autopower.se/galleri/frilansa Det där är väl snarare att kylaren varit med lite för länge & gjort sitt. Jag har då aldrig hart några sånna problem. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
ok, Tack för det supersnabba svaret! ![]() _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||||
|
||||||||
Re:
Detta problemet är ganska vanligt, dock inte så extremt som på bilden. Men att undersidan buktar likt en banan är ganska vanligt på E36/46. För högt systemtryck i kombination med dålig konstruktion utav kylaren. Kylaren brukar hålla 8-10 år sen så är det dax att byta mot en ny. Oftast ser man inte detta förrän det är försent då "felet" döljs av massa plastkåpor på en vanligt standardbil. _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Re:
Men du har alltså inte märkt av att detta påskyndas på racebilen när ni kör utan fläkt? Kör ni utan både fläkten som sitter innanför (den med viskokoppling) och framför kylaren som startar vid en viss temp? Ursäkta trådkapningen! _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||||
Re:
omöjligt att säga om det påskyndas eller ej då en racebil går endast ett fåtal timmar per år jfm en bruksbil där kylaren säckar ihop efter 8år. Har ingen visko på min bil (E46) eller elfläkt. Är du tveksam, sätt dit en elfläkt så slipper du fundera på det när du kör. Sätt den dock bakom kylaren (sugande). _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Re:
![]() ![]() _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||||
Idag har det fixats och donats i bagageutrymmet
![]() resultatet: ![]() Sen väntar vi på en ganska stor beställning från BMW innehållande expansionskärl, servopumpsfäste, grenrörsbultar och muttrar och diverse småskruv som måste kompletteras här och var. Allt för denna gång! //Jocke |
||||||||
Har varit ute i garaget en stund nu ikväll.
Spolarvätske behållare borttagen: ![]() Sen ska allt krom på bilen väck! Lyktsargen lackad mattsvart: ![]() Sen ska även fram- och bakstötfångare lackas svarta. Har även beställt en 16" elfläkt från KL Racing nu ikväll ![]() Allt för denna gång! //Jocke |
||||||||
Nu var det ett tag sen det uppdaterades... Det har hänt litegrann iallafall, även fast det är semestertider!
![]() Bilen är nästan redo för uppstart, bara lite småfix kvar innan man kan dra igång den! Ny BMW 535 kylare på plats + STOR elfläkt monterad (supertajt, men fick precis plats) ![]() ![]() ...sen monterades även lite kylplåtar för att styra in luften i kylaren: ![]() Passade även på att bygga en avskärmning till luftfiltret: ![]() Håller även på att bygga avgassystemet och renovera en 528 bakvagn som ska på innan racestarten nästa år! ![]() Det var allt för nu... ![]() _________________ Christian Johansson - E46 318i -99 - E30 320i Touring -89 (SÅLD!) - E21 318i -83 (SÅLD!) - E28 528 -87 (SKROTAD!) - E30 325 -88 (SÅLD!) |
||||||||
Hej! Det där är min gamla vinterbil! hade den i ett år och rustade upp den lite efter att den stått länge, mätarställning stämde troligen:) även orginal inredning var fel fri så när som på att den var väldigt solblekt. satte i el hissar och centrallås från en -88 som även inredning kom ifrån.
Vart tog inredningen vägen? den var väldigt fräch.. _________________ Jonatan Martinsson BMW M535i-85, BMW 540i/6-97, BMW 3,0Si, BMW 520i-92 |
||||||||
Re:
tja tja... inredningen la vi ut på annons ett tag precis i början av bygget, men det var ingen som nappade så den fick åka till skroten. ![]() Hade du bilen innan den kom till stockholm där vi köpte den? _________________ Christian Johansson - E46 318i -99 - E30 320i Touring -89 (SÅLD!) - E21 318i -83 (SÅLD!) - E28 528 -87 (SKROTAD!) - E30 325 -88 (SÅLD!) |
||||||||
Nu är bakaxeln demonterad, samt att en komplett lista på grejor som ska beställas är klar!
Återkommer med bilder och kanske lite saker från listan. ![]() mvh// _________________ Christian Johansson - E46 318i -99 - E30 320i Touring -89 (SÅLD!) - E21 318i -83 (SÅLD!) - E28 528 -87 (SKROTAD!) - E30 325 -88 (SÅLD!) |
||||||||
Re:
ofasen:/ intresset är väl ganska begrännsat för en standard inredninge tyvärr.. Japp jag bytte den mot min nuvarande e39 540i/6.. när jag köpte den hade den stått ganska många år därav det låga miltalet:) lycka till med bilen! är på bmw träffen i knutstorp varje år och ibland mantorp så får hoppas jag får se bilen:) _________________ Jonatan Martinsson BMW M535i-85, BMW 540i/6-97, BMW 3,0Si, BMW 520i-92 |
||||||||
nu har det hänt litegrann i garaget. Bakaxeln är blästrad, epoxybehandlad och slutligen lackad i titansilver.
![]() Har även monterat delrin-bussningar överallt i den. ![]() Väntar dock på några delar och bultar från bmw som borde komma inom några dagar! Här delarna nylackade: ![]() ![]() och här ihopsatt med delrin-bussningar och allt: ![]() ![]() mvh//Chrille & Brorsan _________________ Christian Johansson - E46 318i -99 - E30 320i Touring -89 (SÅLD!) - E21 318i -83 (SÅLD!) - E28 528 -87 (SKROTAD!) - E30 325 -88 (SÅLD!) |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 14525 besök totalt |