Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Subaru Impreza STI
1189 besök totalt
ponka
Varberg
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Subaru Impreza STI

Hejsan!
Jag har funderingar på att ta hem en Subaru STI från England att ha till att köra på bana och busbil.

Då jag aldrig ens kört en så vore det trevligt med lite tips å trix innan man bestämmer sig.

Så gott folk, bra vs. anus?

Mvh Per

Karlstad
Här sen Nov 2002

om du enbart ska ha den som leksak/busbil så kolla på en STI RA av gammla karossen.
Dessa är lättare samt har ställbar diff.

om du vill ha en mera "vuxen" bil så skulle jag kolla på en STI från 2002 eller nyare.
Gärna med PPP på(om det nu inte blir problem att få in den genom bilprovningen).

ponka
Varberg
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Re:

Wiklundh skrev:
om du enbart ska ha den som leksak/busbil så kolla på en STI RA av gammla karossen.

om du vill ha en mera "vuxen" bil så skulle jag kolla på en STI från 2002 eller nyare.
Gärna med PPP på(om det nu inte blir problem att få in den genom bilprovningen).

Ja, det är just den, RA, jag kikat på.
Hittade denna i england. Typ nåt i det stuket hade ju inte varit fel att rasta på sveriges banor! http://www.pistonheads.com/sales/3016049.htm

mvh

Vladivostokolmo
Här sen Jun 2005

Re:

ponka skrev:
Wiklundh skrev:

Hittade denna i england. Typ nåt i det stuket hade ju inte varit fel att rasta på sveriges banor! http://www.pistonheads.com/sales/3016049.htm

mvh
Den kan ju bli lite spännande att försöka regga in i Sverige med tanke på allt som är ombyggt. SBP kan vara brutalt nitiska vid en regbesiktning. Men kan du tänka dig att ta den på trailer till och från banan så kan du ju skippa den biten. Förutsatt att träffarrangören accepterar bilar som ej är besiktigade.

Varberg
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Re:

Freddo skrev:
ponka skrev:
Wiklundh skrev:

mvh
Den kan ju bli lite spännande att försöka regga in i Sverige med tanke på allt som är ombyggt. SBP kan vara brutalt nitiska vid en regbesiktning. Men kan du tänka dig att ta den på trailer till och från banan så kan du ju skippa den biten. Förutsatt att träffarrangören accepterar bilar som ej är besiktigade.

Ja, det är ju det!
Men hur funkar det med ombyggt fordon? Går det inte att regga in ett fordon som ombyggt fordon direkt? :P

Subaru Impreza STI
1189 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande