Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (42186 totalt) |
Har du inget för dig den 10/9 skall det vara slalom i Kalmar då. Brukar bara vara att hänga på http://kalmarsportvagnsklubb.se/KSVK
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Tack för inbjudan
![]() ![]() Har också ansökt om medlemskap samt flytt av licenserna. _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Varit ganska lugnt med körandet nu och allt verkar hålla
![]() Få fredag är vi ett gäng som träffas hos "Alpine Leif" i Älmhult, blir nog att skruva på hans A110, grillning och ljuga på kvällen. På lördag ska jag åka konbana med http://www.kalmarsportvagnsklubb.se/ Blir klubbyte också då jag känner mig mer knuten till denna verksamhet än min gla folkraceklubb. _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Fredags aktiviteter, spontan Alpine träff i Älmhult. kombinerat med lite meck.
http://forum.clubrenaultsverige.com/ Idag så är det skarpt läge, slalomkörning i Kalmar. Så det är väl dags att gå ner till garaget och plocka ur lite av det onödiga sam lägga i väskan med förarutrustningen. ![]() _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Re:
Spontanträffar är ju alltid det som blir bäst! Den blå med regnummer som börjar på "M" bor väl också i Älmhult? Jag vill minnas att jag var nere & provkörde den för ett antal år sedan (2002) när en polare spekulerade på den. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Re:
Jo det stämmer. Och den bor fortfarande I Älmhult. _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Slalomköret med Kalmar sportvagnsklubb blev mycket lyckat och alla var nöjda. Jag själv börjar känna bilen bättre och bättre, kasta slägga med skaftet före är en konst. Det är ju igentligen framkrafs som jag känner att jag behärskar men övning ger....
![]() Har nu hunnit köra lite mer än 600mil och konstaterar att mönstret i R888 inte kommer räcka till en körning till. Använder dessa till och från också pga att jag bara har en uppsättning fälgar. Ställer frågan.. -Hur mycket gummi finns det mellan botten i mönstret ner till corden i däcken? Tänkte om man kunde skära varannat dike 1-1,5 mm djupare. Vill helst inte köpa nya nu, för jag planerar splitfälgsbygge i 15" och stoppa i min 308graders kam i vinter. Originalet 6x13" 185/60-13 fram och 205/60-13 bak genererar inte tillräckligt fäste för min smak. _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Re:
Har inte koll på just 888 i detta fall, men generelt tar gummit slut ganska omgående under mönsternivån på de R-däck jag haft _________________ Peter Alfredsson Alfasud Ti Porsche 911E A-H Sprite Honda Integra DC2 |
||||
Re:
Testat nu,, 2mm är max vad man kan ta, då kan man ana korden genom gummit på vissa ställen. _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Normalt sett ligger det ett lager bindgummi mellan slitgummit och korden. Detta gummit har som uppgift att hantera och transportera värmen vidare till stommen. Detta gummit slits isåfall VÄLDIGT snabbt.
Kan va bra att veta så du inte tar en långresa. ![]() Sorry, yrkesskadad så jag kunde inte va tyst. ![]() /Jesper _________________ Jesper Augustine Super seven replica |
||||
Re:
Tack det är bra med alla synpunkter, det blir inte tal om några långresor nu, är medveten om att de är slut men kunde lika gärna testa att skära lite och vara laglig,Hrmm ![]() ![]() Nu ska jag börja leta 13" isdäck så man får lära sig och åka med dörren före i vinter ![]() Blir väl ingen vinter då ![]() Citerar ett uttryck som grabben (5år)sa i vintras på vägen till dagis, -Du pappa det enda man roliga man kan ha den här snön till är att sladda lite ![]() _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Ja ha! KUL
![]() ![]() Hej! Grattis, du är en av tio bilägare som vunnit en plats i Bilsports Superstage-test! Vi är övertygade om att det blir en härlig dag där du själv (och om du vill även vår testförare Tomas "Gullabo" Jansson) utforskar din bils gränser i Superstage-banan. Vi träffas lördagen den 8 oktober klockan 9.00 på Emmaboda Flygbana. På banan bjuder vi på lunch och fika. Om det skulle visa sig att väderprognosen för lördagen ser dyster ut har vi söndagen den 9 oktober som reservdag. Utöver körningen i Superstage vill vi göra accelerationsmätningar på din bil. Om du eller "Gullabo" ska köra väljer du själv. Vänliga hälsningar Emanuel Gylling Bilsport _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
En del tycker jag ska bygga historisk racing
![]() Vad krävs det för bur? Har centralrör och inget stål ute vid trösklarna att fästa ngt i annat än i plastkarossen. Vad är det för klassindelning? min är på 1600cc, vilka är konkurentbilar? Kommer det krav på "hans" även här? (då får man inte plats, skittrångt redan nu!) Är det original tum på fälgar som gäller? Har som hastigast kikat lite i reglementet men det mesta verkar handla om histirisk rally! _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Re:
Bur får man väl göra som Europor? Klassindelning se länk 2 Konkurrenter? Hans blir väl obligatoriskt ngn gång 2012? Den verkar finnas med i http://argent.fia.com/web/fia-public Så bara att beställa dokument och se vad som är tillåtet... Eller snarare se om det finns ngn som redan har homolgeringshandlingar. Se även http://argent.fia.com/web/fia-public _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Inget som hänt med uppdateringar eller jobb på bilen. Den har bara rullat, har ej haft den avställd i vinter så när asfalten varit bar så har man vädrat Webbrarna
![]() Nu är det dock lite smått på väg hem från Frankrike. -Aluminiumkyl, lättare effektivare och förhoppningsvis tät ![]() -Ny slavcylinder - Annan kamaxel finns hemma 316 graders gjord med en Köhler matris. - Nya R888 till bak. Får rulla på 13" ett tag till. _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Jobbar lite med "blingfaktorn" tvättar bort däckrester och flugor samt vaxar, hrmm skulle man nog gjort när man kom hem från sista körningen, Ouppsss!
Måste ju vara fin när den ska på mässan i Älvsjö nu i veckoslutet. ![]() _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Snart e de sommar. håll ut
![]() Skoj att den röde fick lite uppmärksammhet. de är den värd _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||
Re:
Ja den är ju så udda att ingen vet hur udda den är ![]() ![]() _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (42186 totalt) |