Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4788 besök totalt |
Billig Corner Weight Scale
Jag har hittat en billig leverantör av Corner Weight Scales..... www.budgetraceparts.co.uk som har en för 580 pund + frakt. och funderar på att köpa in en sådan för att ha till att mäta vikterna på tävlingsbilarna. Eller vet någon om något bättre (läs billigare) alternativ för att bara mäta totalvikt (vilket egentligen är det vi är intresserade av som arrangör.) om inte är det någon som är intresserad av att göra en sambeställning för att kunna pruta lite och sänka transportkostnaderna ? |
||||||
Jo Ray som tillverkar grejjerna verkar helt klart seriös (tävlar ju själv och tycker att det finns för mycket dyra grejjer i racing.... )
Men hur som helst... gör man en sambeställning borde man kunna få ner priset lite grann till totalt sett .... så PMa eller skriv här så kan jag sköta allt med beställning osv.... |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Pratade precis med dom ..... Och jag får lite rabatt om vi kan gå ihop flera stycken.... jag återkommer med priserna när jag fått dom på mailen av dom.
Kul killar var det iaf....... dom är två delägare, den ena killen tävlar själv i Clubman och den andra är Engineer och jobbar mycket med racebilar....... Och dom har planer på att ta fram många olika racegrejjer som dom tycker är överprissatta idag för racingverksamhet. |
||||||
Har ju S40 Challenge, Locost mfl kortlopps enhetsklasser..... Och dom tycker ju inte det.... Endurance har jag ju frågat er tävlande om vi ska införa det..... Och där tyckte ni ju alla att vi inte skulle göra det.... så där är det ju ingen minimivikt så länge som ni tycker så..... det lägger inte jag mig i, så länge som dom flesta är överens. ![]() |
||||||
har ingen aning om kvaliten, men företaget är i alla fall seriöst...
har handlat en hel del därifrån... http://www.speedwaymotors.com/xq/asp de två nedersta kostar ju 'bara' 1000 dollar... |
||||||
Nu har jag fått priserna...... några rabatter att tala om fick man inte eftersom priset var så lågt ändå... men fraktkostnaden får man ner kraftigt om man beställer fler på en gång.
Jag kan leverera vågarna hemma i STOCKHOLM eller på valfri racerbana (så länge som SLC Tävlar där då) och priset är då 8.200 + moms (590 pund + moms, dvs 10 pund extra mot att köpa den själv i England) ...... Om jag kan få ihop 5 beställningar. Vill man även ha ramper så ökar priset med 1.700:- Så om ni är fortfarande intresserade maila mig på fredrik@slc.se eller slå en signal 08 591 470 70 |
||||||
|
||||||
bra!! då kan jag väga 2st på en gång
![]() ![]() får man ett korrekt kvitto av dom där engländarna eller står du som mellanhand fredrik?. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Du får ett korrekt svensk kvitto av SLC Racing AB.... med moms.... så det är helt koscher.... ![]() |
||||||
Är du intresserad av att köpa en våg om det är 0.5 noggrannhet och inte om det är 0.5 kg upplösning? Uppfattar jag ditt inlägg rätt då? P.s Det jag har lärt mig av Engelska så får jag frasen "Accurate to 0.5 Kg" till "noggrann till 0.5 Kg" dvs noggrannheten.... hade det däremot varit upplösning så hade det väl stått Accuracy ? |
||||||
om man funderar på att köpa ett mätinstrument, är väl noggrannheten det första man vill veta?
Upplösning heter Resolution på utrikiska, och står för en liten del av noggrannheten (Accuracy). Mycket förenklat kan man säga att: Accuracy=+/-(Resolution/2)+Short Term offset+/-Short Term Gain Error*Measured Value+Long Term offset Rate*Time Since Calibration+/-Long Term Gain Error Rate*Time Since Calibration *Measured Value. Förlåt fuling. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Jag har skickat frågan vidare... Och så fort jag får svar så Postar jag det här.... Men fortsättningsvis..... Är du intresserad om det är noggrannhet ? och inte om det är upplösning ? eller är du inte intresserad oavsett ? |
||||||
Ja, jag är intresserad av noggrannhet. Nej, jag är inte intresserad av deras Scales, men jag är intresserad av deras Laser Beam Levelers (LBL). När du ändå har brallorna nere, har du lust att fråga om noggrannheten på LBL också? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4788 besök totalt |