Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8370 besök totalt |
Re:
Håller med, det hände lite grann de först varven annars var det sömnmedel som vanligt. Det mest intressanta var reportaget om Hans-Joachim Stuck som de visade efteråt. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Till och med Autosport tyckte att det var tråkigt:
http://www.autosport.com/news/report _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Haha, två av de mest rutinerade förarna bestraffade:
http://www.autosport.com/news/report Men de verkar ta det med en axelryckning... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Ekström femma i kvalet på jordnötsbanan, Brands Hatch Indyslinga. Kan kanske bli lite spännande imorgon...
Annars är väl snackisen att Spengler och Heidfeld förhandlar med BMW om styrningar nästa år. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
http://www.touringcartimes.com/artic
Har inte varit så förtjust i DTM-bilarna på sistone, men de nya för 2012 och framåt ser faktiskt jäkligt häftiga ut. Jag gillar! Hoppas racingen blir bättre också, då har man en ny serie att följa nästa år ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Re:
http://www.youtube.com/watch?v=CsYlD ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Molina på pole och Ekström fyra i kvalet. Men oschersleben är en trång och konstig bana som definitivt inte passar för den här sortens bilar.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Det är en höjdarbana och köra. Stumt ner i trippel vänstern mot hotellet och sen lyckas få bilen rak under inbromsningen och flytta vikten för att ta den långa högern. Man brukar svälja hjärtat tillbaka på rätt plats efter varje varv man kommer ur högern för att sikta in sig på chikanen... ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Re:
Kan tänka mig det, men det är ingen publikvänlig bana med tanke på omkörningar. Och första kurvan efter start och mål är bara idiotisk. Hur många bilar får skadade karosser där i starten imorgon? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Ekström vinner ca 42 sekunder före Tomczyk och Mortara trea... Trippel för Audi på oschersleben mao. _________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille) Porsche 997.2 Speed Yellow. |
||||
Regnloppet på oschersleben hade allt som regnloppet på Brands Hatch inte hade. Krascher, avåkningar, påkörningar och dramatik för titelaspiranterna. Tomczyk blev tvåa trots att han körde 30 varv utan motorhuv och Spengler fick bryta med en trasig stötdämpare efter att ha attackerat en kurb för hårt...
Undrar om inte Tomczyk vinner titeln i år med en "gammal" bil och i ett "privatteam". _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Ekström verkar var inne i ett "flow" just nu. Pole på Ricardo Tormo-banan i Valencia. Titelkonkurrenterna Tomczyk och Spengler startar tia respektive tolva.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
och chans till andraplats i mästerskapet. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8370 besök totalt |