Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (1310 totalt) |
Mantorp med Porscheklubben?
En god vän till mig berättade att porscheklubben skall åka på mantorp någon gång nu i vår. Han sa även att en porsche-entusiast kan bjuda med en polare (att köra egen bil). Det blev då min inbjudan. Nu vet jag inte om japanska hämnaren har nått att hämta vid just detta tillfälle, men vem vet nån gammal sur-carerra kanske man kan hänga på ![]() Nu då till min fråga: Är det någon som vet något om denna körning och hur brukar de köra? Hur många är ute på banan samtidigt, jag vill ju inte agera som irritationsmoment, och brukar det "hänga med folk" som inte kör porsche? |
||||
Re: Mantorp med Porscheklubben?
När är det? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Tyvärr tror jag att din vän fått det hela om bakfoten, för det tillåts inte några andra bilar än porschar där, och då endast dom som är med i klubben och har anmält sig... iaf om det är ett arrangemang med PCS... _________________ ![]() |
||||
Brukar vara ca 100 bilar eller nåt sånt på ett PCS banmöte. Körningen delar upp i klasser beroende på tidigare bankörningserfarenheter. Innan körningen så är det obligatorisk bangenomgång.
och det förekommer faktiskt andra bilmärken än Porsche (även om det är ganska ovanligt), senast på Knutstorp så var det en såndär snygg ny BMW M3 med "plasttak" och på Mantorp var det en Diablo som skyfflade lecakulor för nåt år sen. EDIT: Naturligtvis krävs medlemskap i PCS för att köra....... _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Som du kanske vet Peeter så är datumen inte offentliga. Vore lite fel att skriva ut dom här om du förstår. ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||
Däremot så finns PCS Region Stockholms slalomträffar publicerade under rubriken "Inför träffar". Under förra året så deltog ju några olika inbjudna gästekipage vid ett par tillfällen. (Bland annat så var herr Thomé med och sladdade, naturligtvis snabb som tusan...) Jag ska prata med regionombuden, Peeter borde absolut bli inbjuden för att visa vart skåpet ska stå med sitt nya åk.... ![]() _________________ -- |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (1310 totalt) |