Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Hur går det med Gotland Ring?? | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 24, 25, 26 >> 59 besök senaste veckan (118323 totalt) |
Ngn här som siktar på att vara med på detta?
http://www.vonbraun.se/index.taf?_fu _________________ |
||||
6,0 Km slingan kommer garanterat inte bli godkänd för racing i år..... det vi hoppas och tror på är 3,2 km slingan |
||||
Jag vet inte Magnus, vad man kan gissa på så kan det antingen vara bankörning för hemmaklubben (Gotl. Ring motorsport club) eller den tävlig/serie som skall köras 3 gånger och som GR slälva arrangerar. _________________ Stefan Larsson |
||||
Stefan, du har inte varit förbi där och tittat något på sistone? Brorsan ska ner om några veckor så jag tänkte skicka dit honom för att spionera lite...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
HAr pratat med han som har hand om Gotland Ring & i september är det avslutning för finnarnas gatbils-säsong med ett tvådagars evenemang med utställning, bankörning, drifting & annat.
jag kommer att köra drifting expo där. http://www.x-treeme.fi MVH/ ........Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Länken tycks inte fungera, någon som har ytterligare info? Vore tacksam. _________________ mvh Philip Lundh |
||||
Följande info finns på sidan. Fira Påsk på Gotland? 2004-01-22 Gör påskafton och påskdagen 2004 till en minnesvärd helg. Vi planerar att hyra Nordslingan på den helt nya Gotland Ring 10-11 April. Gör en icke bindande anmälan genast. Om intresset är stort nog går vi vidare. Ta med dig sportbilen & bäste vännen och upplev en helt ny racerbana som fullt utbyggd kommer att bli 5,6 kilometer!! Den slingan vi planerar att köra på är än så länge (bara!) något längre än Mantorp Park. Gotland Ring lär också vara en av de få banor i Sverige, som ni idag kan köra på med en högljud bil utan att bli utslängda. För ca 2600:- per bil kommer vi att ha tillgång till hela banan under påskafton och påskdagen. Vi planerar att ta in på ett trevligt hotell och äta en god påskmåltid tillsammans i Visby under påskafton. I planerna ingår det att Radical gänget från Linköping finns med, vilket ger dig möjligheten att prova banan i en snabb Radical. Vi planerar även att ordna förarlicenskurs om det finns tillräckligt stort intresse och vi kommer att se till att det finns erfarna instruktörer med, som kan hjälpa dig att utveckla dina förarkunskaper. Vi behöver ha din preliminära men icke bindande anmälan snarast för att kunna planera evenemanget vidare. När vi ser att det finns tillräckligt stort intresse lägger vi slutplanerna och förhandlar fram bra priser på färjor och ser till att vi får ett trevligt hotell och en god påskmåltid på påskafton. Evenemanget är öppet för både gatregistrerade sportbilar och tävlingsbilar, men de kommer att köra i åtskilda grupper. Gör din preliminäranmälan direkt till Sofia på sr@vonbraun.se alternativt till tvb@vonbraun.se _________________ |
||||
Nu är det ett tag sedan jag var där. Sydslingans del verkar vara förberädd för asfaltering med några få undantag. 10000 kubik sand låg på en hög, tänkt till att köras ut i avåkningssonerna. Förmodligen på "2:a" slingan då den ännu saknade detta. Curbsen på dito del är inte heller färdiga, rättare sagt inte påbörjade. Vädret inklusive tjälen är nog anledningen. Jag har pratat med Peter Långfors om bla allmänhetens körning och en kalender för detta. Beskedet var att man planerar att köra tisdag och torsdagskvällar samt en helg i månaden. Då jag bor här känns det som relativt nära så jag satar på att lägga uvärmning, träning och inställning på allmänhetens. 5000:- kan låta mycket men det blir nog en hel del körning och då slipper jag färjan och spar både tid o pengar där. _________________ Stefan Larsson |
||||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
ok! Tackar för dem bilderna. Tror jag sett nån av bilderna tidigare ????? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Det går att åka in från flera håll, det finns inga direkta avspärrningar, men håll dig undan från dumpers och traktorer, de blir inte glada om du kommer ivägen... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Tackar för infon.. Greven _________________ mvh Leif Ankarschiöld Skyline R32 GTR GODZILA |
||||
Allmänt banåkaforum Hur går det med Gotland Ring?? | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 24, 25, 26 >> 59 besök senaste veckan (118323 totalt) |