Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 14095 besök totalt |
2011-10-15 SWR Motorsport Track Attack Mantorp park
SWR-Motorsport #1 Track attack 2011-10-15 Då var det dags för det första Track attack eventet på mantorp park . SWR Motorsport inbjuder till banträff öppen för alla bilar gat eller race. Fyra enkla klasser på detta event. Klass1 Gatdäck klass2 R-däck eller slicks Klass3 Drifting Klass 4 Konbane drifting Generella tider: Sec öppnar 07:30 bes öppnar 07:30 förarmöte 08:45 första påsläpp på banan 09:00 lunch 12:00-12:30 sista bil av banan 16:55 Anmälan öppen from 2011-09-18 till 2011-10-14 Kostnad 800kr per förare Länk till anmälan här---) http://simplesignup.se/event/8102 Länk till facebook här--) http://www.facebook.com/event.php?ei Regler. Licens: SMA engångs eller helårs licens. Förarmöte: Alla förare skall vara med på förarmötet. Medåkning: samma krav på medåkare som för förare gällande licens och kläder. Kläder: heltäckande bomullskläder,hjälm, handskar och skor i brandhärdigt matrial Körpass: 15min per klass enligt körschema som anslås på plats. Konbane drifting i Camaro depån kostnad 100kr rullande start hela dagen Alla bilar skall vara utrustade med bogseröggla Inga oljeläckage följ funktionärs anvisning. Fler regler kan komma att anslås på plats, och vilka tas upp på förarmötet. För mer info maila elvis_lkpg@hotmail.com _________________ peter sandström |
||||||
Låter lite intressant men tanken var att bilen skulle vara avställd då, hmm kanske skulle skjuta lite på det och köra istället
![]() _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||||||
Re:
Men du har väl Volvon iaf ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Självklart har jag kvar den ![]() ![]() Vet att du skojar Fredrik ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
jag utgår ifrån att jag får en egen formelklass i vanlig ordning
![]() jag vet inte om jag har den ihop då men hoppas det, får åtekomma närmare, mycket runt om kring nu med annat tyvär ![]() _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Re:
ja och vi kanske ska utmana andra formelägare? finns ni? vill ni? _________________ peter sandström |
||||||
Lite fundersam över klasserna, kör själv med så kallade "trackday vänliga" gatdäck som är lite mellan gatdäck och R-däck, skulle jag t.ex köra i amatör på ett 5100.se event skulle jag ha mkt problem med trafik att köra om medan race klassen som har säkert 95% R-däck ger ganska fri körning.
Har ju då som sagt inte R-däck men mitt tempo passar nog den klassen bättre? _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||||||
Spelar ingen roll vilken klass man åker i, blir väl trafik oavsett, och även om jag oftast kört i racing klassen, så har jag nästan blivit rammad 2 ggr, pga av ouppmärksamma förare som inte ser att man kommer ifatt och kör om, så bägge klasserna borde kanske kallas amatör..
![]() Man kanske borde slänga skärmarna och köra formel klassen istället. ![]() |
||||||
Re:
Kör klass 2 du, det klarar både du och bilen ![]() _________________ peter sandström |
||||||
Re:
Mantorp eller Gelleråsen med OSC då ![]() ![]() Förstår verkligen att Du åker till Mantorp, mer roliga bilar där ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Re:
alltid roliga bilar på mantorp ![]() _________________ peter sandström |
||||||
Re:
Hade gärna kommit men då OSC håller egen träff på Gelleråsen blir det svårt, dessutom ska mitt eget skrot rastas rejält är det tänkt ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 14095 besök totalt |