| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Dash/ data logger
|
985 besök totalt |
|
Dash/ data logger
Jag är på väg att plocka ner min Clubman bil för renovering i vinter och har börjat leta efter data logger för att städa upp instrument brädan. Nu saknar jag all erfarenhet och är inget el geni. Skulle däför vara tacksam för tips. Det jag önskar på min dash är: Vatten temp olje tryck Varv Varvtid Shiftlight Kanske fler grejjor som jag inte vet än Det är en ren djungel där ute och jag vet inte vad man bör ha och vad som är överflödigt. Har tittat lite på Racepak G2X och Aim MXL och Mychron _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||
|
|
||||
|
Re: Dash/ data logger
Skulle nog skala bort lite parametrar, temp, tryck etc är ONÖDIG info... Shiftlight, varvräknare och varvtider Sedan sätter du alarmparamtrar så temp eller tryck tänder varningslampor eller kommer upp i displayen OM något är fel, men normalt syns aldrig. Du vill ha så lite info som möjligt att titta på. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re: Dash/ data logger
Låter vettigt! Frågan är vad man för vettigast pengar köper då? Det ska vara bra grejjer utan att vara så mkt high tech att jag inte använder det eller pillar bort mig. Man kan lära sig det mesta men jag är inget super ämne att utgå från
_________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||
|
Re:
Jag har tittat på dom och dom har en tydlig och bra display, men det har ju många. Det hade varit kul att lära sig att kolla varven i efterhand, men då måste man ha DL1an vad jag förstår. _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Dash/ data logger
|
985 besök totalt |