Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Räknehjälp Roadsport
2431 besök totalt
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
Räknehjälp Roadsport

Satt å funderade på om man skulle börjat köra lite seriösare med helgbilen men blir inte klok på beräkningsformeln...
Bilen har en 1.3l wankel med överladdning och laddar ca 1bar maxvarv på 9.000 skulle med fördel kunna minskas till 8.000 för bättre livslängd.

Vad hamnar min minivikt på då? om ja inte är helt ute å cyklar så fick ja fram lite drygt 1200kg.
om de vore så så är ju bilen i princip klar för race

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20322



http://www.spvm.se/index.php?page=vagndeklaration-roadsport (glöm inte att ange klass och klicka i om motorn är modifierad för att scriptet ska göra det du vill). Jag antar att motorn inte kan klassas som omodifierad?

Wankel räknas som "flerventil" med volym * 1,5 enligt http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_Sportvagnsregl.pdf.

1962cc, insprutad, 9krpm och 1,3bar blir 1338kg i RoadsportA (detta utan några tillägg för vinge, diffusor, ABS och annat jox).

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
Kan nog inte klassas som omodifierad nej
Scriptet vill ha startnummer å en massa annat som ja inte har än man ja kan ju iaf konstatera att man nog borde sänka maxvarvet till 8000. Man vill ju inte vikta på bilen i onödan, bättre då att öka hållbarheten på motorn!

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Allmänt banåkaforum
Räknehjälp Roadsport
2431 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande