| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Räknehjälp Roadsport
|
2431 besök totalt |
|
Räknehjälp Roadsport
Satt å funderade på om man skulle börjat köra lite seriösare med helgbilen men blir inte klok på beräkningsformeln... Bilen har en 1.3l wankel med överladdning och laddar ca 1bar maxvarv på 9.000 skulle med fördel kunna minskas till 8.000 för bättre livslängd. Vad hamnar min minivikt på då? om ja inte är helt ute å cyklar så fick ja fram lite drygt 1200kg. om de vore så så är ju bilen i princip klar för race
_________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
|
http://www.spvm.se/index.php?page=va
Wankel räknas som "flerventil" med volym * 1,5 enligt http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_Spo 1962cc, insprutad, 9krpm och 1,3bar blir 1338kg i RoadsportA (detta utan några tillägg för vinge, diffusor, ABS och annat jox). |
|
Kan nog inte klassas som omodifierad nej
Scriptet vill ha startnummer å en massa annat som ja inte har än man ja kan ju iaf konstatera att man nog borde sänka maxvarvet till 8000. Man vill ju inte vikta på bilen i onödan, bättre då att öka hållbarheten på motorn! _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Räknehjälp Roadsport
|
2431 besök totalt |

