Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Soges: Information om min Austin Cooper
5716 besök totalt
KennethDK
Kobenhavn
Här sen Sep 2011

Trådstartare

Hej

Jeg soger information om nogen kunne hjælpe til.

I 2004 kober jeg en svensk Austin Mini Cooper (årg. 1962). Bilen står i Danmark - og er hentet i Sverige i 2003 eller 2002.

Bilen er med en standard 998ccm motor. Gearkasse er med Rod-skifte (og ikke Remote). Bremser er Cooper 997 - 7" bremseskiver.

Jeg soger information om tidligere ejere - da jeg tror bilen har været brugt til race i Sverige og/eller Europa. Der var på det tidspunkt jeg kobte bilen, en del mærker fra AvD oldtimer GP Nürburgring (1987,88,89,90). Der er et svensk bygget bur i bilen.

oprindeligt er bilen sendt til Kalmar i 1962 (det ved jeg via anden information) og den sidste svenske ejer har brugt den som almindelig bil på gaden.

Jeg håber nogen kender bilen, eller kan hjælpe med at finde dens historie på racerbanerne.

Bilen er i dag lavet om til rally - hvor jeg har kort med den siden 2006 i Danmark.

På forhånd tak!

Mvh. Kenneth
kenneth(a)cooper-racing.dk

Ifolge Heritage Cert er bilen LHD !? Det er måske en fejl, men interresant eftersom man i Sverige korte i venstre side på den tid.

Kobenhavn
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Er der slet ingen der har informationer om gamle Mini'er ?!

Svensk nummerplade fra 1962 -> ??? H 28 729 og fra ??? -> ca. 2003 GHB 079

Bilen ser sådan her ud i dag

/Kenneth

Stockholm
Här sen Jul 2004

Kenneth,

Du kan testa att ställa din fråga även här:
http://www.minisevenclub.com
http://www.bmcmotorsport.com

Kobenhavn
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Hej Måns

Tak for svaret. Jeg har forsogt på disse sider for år tilbage - men uden held desværre.

Er der nogen der har links til hjemmesider, med billeder fra svenske racerbaner i perioden 60'erne -> 80'erne ?

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Hette firman som sålde den ny Rydbergs Bil och MC? Den har bytt ägare sen dess, men Nils Rydberg lever, vad jag vet, fortfarande. Har du talat med honom? Det kan inte ha sålts så många här av den årsmodellen, och han, eller nån annan ifrån den tiden kanske minns något, eller har något sparat?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
KennethDK
Kobenhavn
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Hej Patrik

Jeg ved ikke hvad firman hedder - men en bekendt har fundet ud af, at bilen blev kobt af en mand i Kalmar og han var den forste ejer af bilen.

Jeg fandt dette billede

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

H är ju länsbokstaven för Kalmar, så det stämmer ju på det ursprungliga registreringsnumret. Men Kalmar län är en rätt stor yta... Skall se om jag har några kontaktvägar till fam. Rydberg.

Känns huset igen?
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?gatubild&gvX=6282170&gvY=153 . . . .

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
jesper78
kalmar
Här sen Aug 2007

Jag jobbar på Rydbergs lastbilar i Kalmar och har hört en del av gubbarna prata om att det fanna några på firman som tävlade med Mini coopers. Ska höra mej för lite.

/Jesper

Super seven replica
Citera
KennethDK
Kobenhavn
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Hej

Ja - meget gerne mere information! Bilen kom til Sverige i april 1962 - men er forst indregistreret i november 1962. Det kunne skyldes at man brugte den på racerbanerne de forste måneder...

Tack!

/Kenneth

Skämningared
Här sen Jun 2006

Har du fått tag på samtliga registrerade ägare? Det går att få via Landsarkiv och Transportstyrelsen i Sverige, även om bilen är avregistrerad. GHB079 är idag en Citroen C4, men det går att få tag på uppgifter på Coopern ändå.

KennethDK
Kobenhavn
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Citat:
Har du fått tag på samtliga registrerade ägare? Det går att få via Landsarkiv och Transportstyrelsen i Sverige, även om bilen är avregistrerad. GHB079 är idag en Citroen C4, men det går att få tag på uppgifter på Coopern ändå.

Jeg fik for flere år siden en liste fra en svensk gut, der var venlig at hjælpe, men listen er desværre bortkommet. Jeg forsogte mig med de seneste to ejere (ägare), men uden held. En bekendt af mig har fundet ud af, at der har været 17 svenske ejere på bilen. Den har hovedsagligt været i det sydligere sverige, men har haft et enkelt år i Borlänge.

Der arbejdes stadigt på at finde den eller de der har kort motorsport med min Cooper.

Godt nytår!

/Kenneth

Kobenhavn
Här sen Sep 2011

Trådstartare
Citat:

Jeg fik for flere år siden en liste fra en svensk gut, der var venlig at hjælpe, men listen er desværre bortkommet. Jeg forsogte mig med de seneste to ejere (ägare), men uden held. En bekendt af mig har fundet ud af, at der har været 17 svenske ejere på bilen. Den har hovedsagligt været i det sydligere sverige, men har haft et enkelt år i Borlänge.

Der arbejdes stadigt på at finde den eller de der har kort motorsport med min Cooper.

Godt nytår!

/Kenneth

5716 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande