| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
framhjulsdrivet på Sturup med "gatbil"
|
1024 besök totalt |
|
Hej! Efter några försök på årets trackdays så funderar jag lite över vilka varvtider jag skall förvänta mig! De flesta åker ju bakhjulsdrivet och min bil är ju i sammanhanget lite ovanlig, AlfaRomeo GTV 2.0 ts. Bilen är lätt trimmad men i det närmaste broms och chassioptimerad, dock utan diffbroms. Jag gissar att den har ca 170hk och tjänstevikten är 1360kg. körs på Yokohama r-däck. Senast, den 27:e september, hade jag ca tio varv på 1,20XX men känner att jag ibland "överkör", återigen är det då svårt med förebilder i framhjulsdrivna klassen! Jag åker nog ofta i bakhjulsdrivet spår om man säger! Vad tror ni??? bilen, och chauffören :-), är ju ganska tung(a) och effekten sparsam men var hittar jag tid? //Mvh och tack för en trevlig säsong, Per _________________ Per Sällström |
||||
|
hojta till om du vill ha en medåkare nästa gång du kör! Kommer dock inte att kunna ge dig några "framhjulsdrivna" tips..
1.20.xx är nog ganska vanliga tider och som går att få ner med i stort sett alla bilar ÄVEN en Alfa
Re:
Johan, du är ingen bra medåkare, sist gick ju min växelspak av ...
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re:
Jo men jag sa ju till dig att inte sitta PÅ spaken!
Allmänt banåkaforum
|
1024 besök totalt |