Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 41458 besök totalt |
Re:
Det kanske är förklaringen! Att ha en skrikande Teamchef rätt i öronen kan ju få vilken hjälpryttare som helst att vingla till och slänga sig på hejdarn! Slutsatsen måste då bli att Intercom framkallar risk för medtävlande och bör därför förbjudas ![]() |
||||||
Har inte sett hela filmen, men Björk försvarar tydligen sin plats in i Pariserkurvan efter att han blev omkörd in i första kurvan. Gör man så när det är gulflagg?
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
synd att det är flash egna filmer som visar gulflagg inte dom andra :S satt å tittade på de officiella bilderna å där går det fan inte å se ifall det är gult eller inte när björk blir omkörd dock ett problem med traxa ljuset är att det går fortare för den att startas än för en funkis att hänga ut flaggan, sedan har man ju fördröjningen på komradion inte mycket men ändå..
och enligt mycket säkra källor så var det inte Björk eller Kristoffersson som ville överklaga det senare beslutet på banan utan sponsorn som sa till att det skulle göras.... tyvärr för mycket pengar gör det till en fars.. har heller aldrig sett ett mer bekymrat ansiktsuttryck på en racedirektor efter ett sådant rejs... och bilderna gjorde inte saken bättre kan man ju säga... _________________ Patrik Johansson Seat Toledo V5 A till B räser. |
||||||
http://svt.se/2.21146/1.2558527/bild
_________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||||
Från Facebook...
Första svaret var att det skulle komma på torsdag, nu är det evegheten! Jag fattar inte vad som är problemet... Tydligen är det samma sak i Rallycross EM läste jag nån stans.... protester, protester... //Magnus ----------------------------------------------- Scandinavian Touring Car Championship Fakta om efterspelet till finalen - hur funkar det med protester och överklaganden. STCC www.stcc.se Gilla · · Dela · tisdag kl. 13:56 Simon Andersson Länk funkar inte. tisdag kl. 17:49 · Gilla Magnus Berglund När kan man förvänta sig ett "avslut" då? tisdag kl. 20:12 · Gilla Scandinavian Touring Car Championship När det kommer till avslut är tyvärr ingenting som vi får någon information om förrän det är klart. Processen har sin gilla gång. för 22 timmar sedan · Gilla _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||||
Är det inte så att vid en överklagan som denna (av KMS) så bedöms bara den situationen? om sedan 2 andra bilar gör samma sak bryr man sig inte om i efterspelet, om det inte inkommit någon överklagan som ger ett ärende i högre instans. Eller?
Inte helt säker dock, men annars skulle väl biogas.se tappa teammästerskapet (som alla talar sig så varm för...) till förmån för en titel till en förare som lämnat teamet ![]() ![]() Att överklaga allt som går verkar också tyvärr vara en trend bland folket i Sverige idag, märks inte minst i jobbet ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Film inifrån Patrik olssons bil:
YouTube - onboard Patrik olsson _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||||
Jag tycker det är ganska tydligt att Björk får sladd och glider ur spår. Gula lampan känns omöjlig att se. Bättre än så måste ett säkerhetssystem vara. En klassisk flagga utanför depåmuren är betydligt lättare att se.
_________________ Christoffer Silfverberg |
||||||
Jag ser fortfarande inte den gula lampan innan första kurvan...
![]() Det är något gult vid väggen precis där kurvan början, dvs efter depåutfarten, men kan inte se att den blinkar. om man jämför med den gula lampan som finns i ingången till pariskurvan så syns den ju betydligt bättre. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Re:
Instämmer. Men den har man inte släppt av någon anledning... ![]() ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Re:
Går att se om man spelar upp filmen i 1920x1080. Syns tydligt om man stegar filmen ruta för ruta. _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||||
Re:
Men då får man fråga sig om det verkligen ska behövas? Varför syns den inte bättre? De övriga signalerna syns ju på filmerna. och varför finns det ingen gulflagg vid huvudposteringen? Kan ju tänkas att den syns dåligt pga av vinkeln men om den var igång redan när de kommer nerför rakan, dvs inte sätts igång precis när de passerar, varför syns den inte ordentligt på någon inboard film? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Re:
Sen är det ju KOKo att köra med Traxa OCH Flaggor. De få gånger jag varit och kört med Traxa så hat ljussignalerna gällt i första hand och endast om de fallerar går man över till flaggor. Med mixat blir det ju helt snurrigt (iaf utåt, tävlingsledningen vet förhoppningsvis vad de går på). Fördelen med Traxa är att signalerna kan placeras där de syns, de måste inte sitta på posteringen... Sen blir det ju petigt om det är ljussignalens första blink som syns på videon. Har du lampan i 45 graders vinkel åt sidan (dvs inte passerat den) så är det i princip omöjligt att se den (fokus är inte däråt samtidigt som dioderna inte är starkast i den riktningen). Det är ju lite som att flaggfunktionären börjar röra gulflaggen över räckeskanten men den är inte utvecklad än. De som hänger över pitwallen lär däremot se gulblinket väldigt tydligt, och kan gasta över radion till nån att bromsa järnet. |
||||||
Allvarligt talat avgörs verkligen allt på ett enda poäng? Visst, nu är det ju så. Men kan man lipa över en missad poäng i sista racet? Hade KMS överklagat även om det varit i premiären? Troligen inte.
Min personliga åsikt är att TK bara visa sig som en väldigt dålig förlorare som inte lyckats göra sitt jobba tillräckligt bra tidigare under säsongen utan nu ser sin chans att ändå visa sig duktig. Hoppas att överklagan inte blir godkänd. Det kommer inte minska antalet anmälningar till kommande säsong... _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
VW/biogas redo att slåss in i det sista:
http://na.se/sporten/motor/1.1403764 ![]() Har dom tur så blir det väl inte så många fler än deras Sciroccos på startlinjen nästa år, då borde dom ju vinna. Fast man vet inte vad man ska tro om denna situation. Pinsamt att vara STCC-fan nuförtiden ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Direkt efter finalen:
http://na.se/sporten/motor/1.1371304
Dagen efter finalen: http://svt.se/2.21146/1.2544590/fred
Idag: http://na.se/sporten/motor/1.1403764
Nu blir jag förvirrad! Ekblom körde ju själv om under gulflagg första varvet ut ur mjölbykurvan/uppför backen mot krönet. Vem är det som driver på denna fars? ![]() - E.ON? - Volkswagen? - KMS? - Ekblom själv? Personligen tycker jag: - om Ekblom annonserade sina famtidsplaner i förtid för att på så sätt ta avstånd från protesttjafset? ![]() ![]() - om Ekblom står bakom dessa protester? ![]() _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||||
TouringCarTimes - Volkswagen prepared to "go all the way" in title fight
http://www.touringcartimes.com/artic Fantasi eller sanning? Denna kommentar skulle kunna förklara varför teamet är så desperata att byta märkesmästerskapvinst mot förarmästerskapsvinst? ![]() _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||||
Re:
Hann någon se vad som stod i just det inlägget innan det blev redigerat av en moderator? Kanske var något smaskigt som träffade rätt (eller fel beroende på hur man ser det), för inlägget i övrigt såg ju balanserat ut (och inga påhopp). _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 41458 besök totalt |