Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2456 besök totalt |
Ganz richtig! ![]() ![]() Har för mig det var 1972. Jag har fler bilder som en kollega på jobbet tog en gång i tiden och dom kommer så småningom! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
När jag mekade åt killen i Lotus Cortinan i slutet av 60:talet höll vi till i samma garage utanför Motala som Reine Wisell, och Ulf Karlsson Lotus Elan (om han är bekant).
När jag var på Ringen 69 så körde Reine en Chevron-BMW i det loppet, och när allmänhetens körning var körde han i sin privata Mercedes diesel som träning för det mesta själv men i bland med någon passagerare i. Min kompis och jag sa flera gånger att vi skulle fråga honom om vi fick åka med ett varv, men det vart aldrig av och det är något som jag har ångrat i alla år. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Vad hade Mercedes i dieselväg på den tiden? Kan tänka mig att det gick undan när det gick uppför med en 200D på 60 hk(?) och 1500 kg(?). ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Kan inte vara särskilt hög toppfart på den racerbilen med den vinkeln på vingen!!
Reine Wisell är en trevlig typ som för några år sedan lärde mig att ställa camber och toe "the ancient way", med vattenpass och uppspända trådar. Han håller visst på med förarutbildning/ekonomirace nu för tiden. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2456 besök totalt |