| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Korta handskar?
|
3066 besök totalt |
|
Korta handskar?
Någon som känner till några bra korta racehandskar? Jag hittar bara värsta FIALångaupptillarmbågarnasuperdelux handskar... några som har bra fäste mot ratten. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
|
FIA2000 eller FIA86/ISo (dvs såna som inte är SBFaccepterade 2013)?
OMP Rally och liknande är ju inte så långa. |
|
om du ska ha korta handskar och struntar i brand-skyddande egenskaper finns det en del bra trädgårdshandskar som har gummipluttar på fingrar och handflata...dom ger bra grepp.
om du däremot vill ha brandskyddande egenskaper finns det min-mått på hur långt upp handskarna ska skydda, så då får du leva med handskar som går upp en bit på under-armen. Fördelen med riktiga race-handskar är också att dom finns med olika material i handflata/på fingrarna. Så med "riktiga" förarhandskar kan du beroende på vilken ratt du har och vilken ratt-friktion du vill ha hitta ett par som passar dina behov perfekt. Är det längden på handsken eller att dom sitter åt runt underarmen som är problemet? |
|
|
|
För handskar som inte e FIA-godkända så kan ja tipsa om Guide Svetshandskar! Underbara att köra med på banträffarna. Modellen jag har är svarta med gråa inslag. Finns numera oxå en modell som är gul och svart som känns riktigt bra me!
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Korta handskar?
|
3066 besök totalt |