Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4726 besök totalt |
Brembo äger AP Racing. Frågan är om Brembo gör sina belägg själva och om det i sådana fall är alla belägg de gör. Det är säkert en "brandingsoppa" på beläggsidan med. Att de kan få ihop kvalificerade bromspaket står ju utom tvivel. De flesta Porsche och Ferraribromsarna kommer väl från Brembo.
Intressant att se vad som kommer fram. _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||
Brembo med Ferodo-belägg är en av de absolut vanligaste värstingmedicinerna inom bromsar. |
||||
Jag satsar de här ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Brembo (liksom AP och Alcon) tillverkar inte några belägg själva. Dessa företag har ett antal leverantörer av belägg beroende på applikation. Till just Brembo vet jag att Hawk, Galfer och Performance Friction tillverkar belägg (ev Ferodo som Igino påpekar).
_________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||||
Hej!
Jodå har åkt med Bremo ORo belägg(fram) till min Fiat Coupé 20VT LE samt ORo skivor också. Tyckte att de funkad kanon. Men nu när det var dags för byte så hade ORo beläggen utgått så jag fick Red Attack istället . Har samma prestanda som ORo och lite billigare var också! Det är Brembo(MotorQuality) som levererar dessa också. Pär Cedergren _________________ Pär Cedergren Fiat Coupé 20V T LE -99 |
||||
Jovisst, men jag var inne på "brandingsoppan". Man kan väl bara gissa vad som sitter i oken med tanke på statistiken, vad som än står stämplat på dem... ![]() ![]() |
||||
Jag kör Brembo till mina boxster ok det var porshes orginal. Obs inte sport men det är svårt att säga om dom är bra eller inte då bromsarna inte är orginal utan lätt överdimensionerade till min E30. Men än så länge har jag bara lyckats få dom till att "svampa" en gång sen vet man kanske inte vad det beror på, dom har inte slitits nämnvärt än iallafall. Jag kommer ändå köra PFC97 till sommaren för att vara på den säkra sidan
![]() _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||||
Hej igen!
Lite komplimenterande uppgifter till mina erfarenheter av Brembo ORo beläggen. Sitter alltså på min Fiat Coupé 20VT LE som används flitigt på bana(7 ggr förra året) samt c:a 1200 mil landsväg. Funkar super både på bana och väg. Biter väldigt bra och jag har inte märkt av någon mattning. Skälet att jag bytte till Brembo var att original skivorna slog sig och jag tittade runt en hel del för att se vilket fabrikat som skulle råda bot på problemet. Efter mycket funderande så blev det Brembo skivor samtidigt beställde jag Brembo belägg också. Den här kombinationen rådde bot på problemet! Pär Cedergren _________________ Pär Cedergren Fiat Coupé 20V T LE -99 |
||||
I senaste F1 Racing finns en artikel om Ferrari's bromsar (Brembo).
Kan ni gissa hur många bromsokssatser som går åt per bil och år? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4726 besök totalt |