| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Intercom - Hörselkåpor (ej hjälm)
|
3 besök senaste veckan (3891 totalt) |
|
Planer finns att ta en och annan söndagstur med rejsbilen. Ni som är insatta... finns det några hörselkåpor med intercom och ev inkoppling av telefon via bluetooth. Även radio vore fint, men inget krav. Finns massor med olika varianter av Peltor på Blocket.se - men enklare om någon som är insatt tipsar mig. Dvs, jag vill kunna prata med passageraren under söndagsturen.
Eller räcker det med vanliga hörlurar som tar bort bruset och förstärker "pratljudet" och då kan man köra utan intercom? _________________ Edv@rd L@itil@ - Porsche 997 9ff GTurbo 750 - |
||
|
Utan att ha någon erfarenhet av hur bra/dåligt just den här funkar http://www.bikeman.se/index_sv.html Det borde finnas en hel del såna här prylar på mc-marknaden.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
|
Re:
Vindbrus kan dock bli påtagligt på en del av de där! |
||
|
Lyfter en gammaltråd då jag funderar på en intercom.
Vilken dosa skall man ha om man vill kunna ha kåpor eller hjälm samt ingång för externa prylar som t.ex. Iphone/annan musikspelare? Finns det några dosor/system man kan driva på batteri? Har nämligen en alternativ hobby-bil med 24-volts system. //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||
|
Re:
Peltor.... funkar bra och har inbyggt 9volts batteri..... Och det går att koppla in externa saker |
||
|
Re:
Grymt! Tack för svar! Vart köper man lämpligen Peltor-grejjor? och vilken modell är det som gäller? //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||
|
jag köpte mitt i england, gav 3800 med frakt,
FMT120 batterieliminator 2 transportheadset tyvärr är den svenska kr stigit mkt mot pundet sista tiden, men man tjänar fortfarande på att köpa svenska grejer där borta
http://stores.ebay.co.uk/online-moto |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
3 besök senaste veckan (3891 totalt) |