| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
diesel inte tillåtet?
|
1, 2 >> 5106 besök totalt |
|
Re:
Det blir ju olja också om ngn. kylare skulle springa läck
_________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||||
|
Re:
Jag skulle gissa att det är tillåtet att köra med dieselmotor på samtliga banor, dock skulle jag gissa att vissa evenemang inte tillåter diesel. Notera att det endast är spekulationer...
Re:
och även glykol, så har vi klarat av den diskussionen. (Glykol är därför också förbjudet i många tävlingsserier) _________________ -- |
||||||
|
blir även halt av motorolja....
Diesel är ok att köra med, däremot är det inte schysst att ställa på pumpen så mycket att det rinner ut massa oförbränd diesel ut ur avgasröret och gör banan skithal för alla andra..... |
||||||
|
Re:
Nu har jag inte tänkt köra min dieselbil på bana men... Har det hänt att arrangörer vinkat av bilar som uppenbarligen ställt upp pumpen till max och inte klarar att bränna allt? ot: Lustigt att denna tråd skulle dyka upp. Låg bakom en gammal W123 med rökutveckling i klass med kolkraftverk när jag åkte från jobbet. Gick visserligen snabbt men man såg ju inte så mycket av vart den tog vägen.. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
|
Re:
Isf vet du något som jag har missat.
Vem kör diesel i STCC? Det gick en BMW med diesel för ett antal år sedan, men bara några få tävlingar. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
|
Re:
oj, tur att någon är vaken.
Blandade ihop den gamla BMW:n och dagens WTCC-bilar. _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||||
|
Re:
Även i WTCC är dieselbilarna numera ersatta med 1.6l bensinturbo. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
|
Re:
Se där. Det hade jag totalt missat. _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||||
|
Re:
Seat/Sunred ryker värre från bensinturbon än dieselturbon av någon anledning? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
Re:
*dubbel* _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
diesel inte tillåtet?
|
1, 2 >> 5106 besök totalt |