| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
5Papp+ diskussioner
|
<< 1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24 >> 7 besök senaste veckan (92351 totalt) |
|
Re:
ja butterfly leder med något enstaka poäng över LHM..... jag har lite bekymmer med att få ut det vettigt på papper/skärm men så är det iaf..... men ska ta en manuell runda istället och hoppa över orbitsprogramets automatiska som inte funkar. |
||||
|
Re:
Ja, och gå igenom förutsättningarna inför winterhell, du pratade tidigare om dubbla poäng där osv. _________________ Ernesto Poletto #88 |
||||
|
Vi kommer nog att ha en bil med dieselmotor med nästa år.
Kan man utgå från att det är 2.5 liter som gäller för diesel också ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Tillåtna bilar:
1. Bilen ska vara standardbils variant, 2-4 dörrars, 2 eller 4-hjulsdrivna, pickuper är tillåtna om totalvikten i registreringsbeviset är under 1650kg (vi ska köra biltävling inte truckrace). Arrangören förbehåller sig rätten att avslå anmälan om det är fel sorts bil enligt vår jury. 2. Bilen ska vara värd max 5000:- exklusive av arrangören godkänd säkerhetsutrustning. 3. Max cylindervolym för bensin och dieselmotorer utan turbo är 2,5 liter, motorer upp till 3,5 liter kan tillåtas men med tillägg av bullshitpoäng. Andra former av motorer kan tillåtas efter överenskommelse (t.ex. volvo 240 dieselturbo) men måste godkännas av arrangören. Så står det i reglementet om inte Fredrik ändrar på det, och så tillägget på officiella siten här på rejsa om värde och vikt/effekt. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
|
Re:
Tack för ditt värdefulla svar. Nu vet jag precis. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Ja....vi blev så sålda på en rykande och knackande bil...så nu måste vi åka diesel. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Det beror på övriga temmedlemmar och folk ikring oss. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Ja, det är ju en förutsättning. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Då kommer följdfrågan...... Vad blir det för bullshitpoäng under ett 24 h lopp ??
Ni kommer ju klart längre med diesel vilket gynnar tankstoppen. Även antal kronor i bränsleutlägg...... det är kanske framtidsmodellen i långlopp. _________________ Mikael Brandstedt |
||||
|
Re:
De måste ju ändå in och byta förare precis som bensinarna och sen är det ju upp till hur stor tank man har, men jag tror (utan att veta som vanligt) att en diesel på fullvarv slukar en hel del bränsle också
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
Re:
Det beror ju på vilken klass man åker och vad Fredrik tillåter. Nuvarande regler kräver ju ok från Fredrik att åka turbo. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
|
Re:
Vi samtalar med Fredrik...och räknar inte med att det ska bli några Bull-poäng. Vi har ju åkeriägare i teamet. Det är inte för att jaga effekt vi ska åka diesel.....vi sattsar på likvärdigt vad vi har nu. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Säg som det är, du ska fixa tank-koppling mellan racebilen och bärgaren så att du kan tanka on the fly
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
Re:
Ja...det måste ju vara praktiskt att kunna tanka om man behöver bärgning.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
när det gäller dieselturbos....
så generellt är det helt ok.... MEN och det här är ett stort men...... jag kommer ha koll på dom så dom inte skenar iväg effektmässigt, utan om dom hålls på normal nivå så är det ok.... men som sagt, jag förbehåller mig rätten för att dela ut bullshitavdrag eller tvinga på dom insugskonor...... för en dieselturbo ska inte vara starkare än en normal bensinmotor i SLC light klassen (vilket är det nya namnet på fd 5papp+ klassen) för övrigt kan jag meddela att nästa tävling... SLC 24h Winterhell, kommer att gå av 3-4 Mars 2012 på Mantorp Park.
|
||||
|
Re:
Ja...och så ska dom inte ryka en massa. Vi kommer att ställa på den så den blir ungefär som vår andra bil. om den går fortare, så är det ju bara att ställa ner den. Jag tänker inte bil frånåkt av våran andrabil...ju..
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
5Papp+ diskussioner
|
<< 1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24 >> 7 besök senaste veckan (92351 totalt) |
