| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Motorbyte / klass i BMW Cup?
|
2305 besök totalt |
|
Hej hej
Jag har en fråga om klass standard Enligt punkt 1.2 i TR så får man byta motor och drivlina inom E-koden om det överensstämmer med ETK. Som jag förstår det då så går det utmärkt att byta från M40B18 till M42B18, eller är jag ute och cyklar?
_________________ Tommie Lif BMW 318i _____________________________________ Lätt, lättare, banta? |
||||||
|
Re: Motorbyte
Helt rätt!
Lättast att få svar på denna typ av frågor är via mail : reglemente@bmwsc.com Tveka inte att kontakta oss där, bättre att fråga en extra gång om du tvekar på något. Vi hjälper gärna till
_________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Re:
Jag hoppar in i din tråd och frågar något liknande. Hur har du tänkt göra med växellådan? Kommer du köra samma som till din m40? Jag planerar att byta från min m40b16 till en sexa och funderar på om man måste byta lådan då med. _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||
|
Re:
Det beror lite på t.o.m sep -92 fanns en låda som heter S5D200G den är inte mycket att ha utan byttes ut & efter sep -92 sitter samma låda i 316,318,320 & 325 (S5D250G) Vill man ha bästa lådan så ska man leta rätt på en S5D310Z/S5D320Z fanns i t.ex 328,M3 3.0, 525 E34 m.fl _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Re:
Getragen är ju inte dålig på något vis, men man har ju hört gott om zf lådan med. Vi får se hur jag gör, billigast blir ju att behålla nuvarande. Jobbigt det där med pengar
_________________ Tommie Lif BMW 318i _____________________________________ Lätt, lättare, banta? |
||||||
|
Re:
Är det hållbarhet ni värderar nu eller utväxling plus nån annan hemlig faktor jag inte känner till? Ja det där med pengar och motorsport är jobbigt, ska vi börja tävla i schack istället? _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||
|
Det finns några faktorer som talar för zf lådan.
Jag bytte i min bil från en S5D250G till en S5D320Z. En faktor är hållbarheten på bana blir det lite hårdhänta tag ibland då vill man gärna att lådan ska hålla sen tycker jag ZF lådan är mer lättväxlad än getragen men det är bara min egna uppfattning det finns säkert de som tycker tvärt om
Kör med nuvarande lådor tills dom rasar så byter ni sen
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2305 besök totalt |