Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3830 besök totalt |
Var köpa SOTFRIA bromsbelägg???
Läste i någon artikel(om det var här eller nånannanstans,kommer ej ihåg)om några SOTFRIA bromsbelägg...... Nu har man gått å köpt sig splitfälgar,så det blir ju satans jobbigt med en massa sot överallt mellan "ekrarna" ![]() Är det någon här på forumet som vet något om dessa ting? Är väl inte allt för sällsynt misstänker jag?! Alla svar och tips om märke och inköpsställen, är värdefulla! // r _________________ richard sandell |
||||
Mina fälgar blev då helt kolsvarta av GreenStuff när man gjorde misstaget att köpa såna. _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||
Egendomligt... när jag körde bana med dem blev det visserligen som fint grus som låg på fälgarna. Men inget bromsdamm som fastnade. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Ständigt dessa EBC.
![]() Min erfarenhet är att dom dammar inte mycket vid normal körning, men tar man ut bilen på bana (vilket vi gör här i detta forumet ![]() ![]() Jag kunde skava bort tjocka lager på de inre fälgbanorna. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Spåntat så ski... jag i om bromsbeleäggen skitar mer eller ej bara det tar utabarahel.... Och att kylingen är tillräckligt bra så bromasrna i försvinner och så klart att inte beläggen försvinner i blixtens hastighet.
Vad mer kan begära av bromsarna???? _________________ Johan Sjölinder |
||||
|
||||
Jag ser heller inte några problem med gnisslande bromsar och sotiga fälgar, det är rejsigt. ![]() _________________ Chalmers Formula Student 2010 och 2011 E30 325 24v Katadzic |
||||
Tyvärr så lär du inte hitta belägg som klarar banköra som inte skitar ner.
Performance Frictions PF97 skitar ner lite vid bankörning men MASSOR vid gatåka... Iaf var det så för mig. Gula Pagid RS19 skitar ner en del vid gatåka och lite mer på banan. Udda va? _________________ ![]() |
||||
jag har upplevt samma sak... drog ut dem på bana nästan precis efter jag "kört in" dem efter de fina instruktionerna som följde med och blev förvånad över hur lite det sotade ner... men efter ett par månaders gatåka är mina 16" fälgar kolsvarta... det är nästan så jag irriterar mig på att de dammar så mycket, något jag inte trodde kunde hända ![]() får väl börja öva på snabba beläggbyten så jag kan byta samtidigt som jag byter till r-däcken jag inte äger än ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Man ska/kan inte jämföra äpplen och bananer. Men på vissa bilar/team så har kostnaden för bromsbelägg sjunkigt då de bytt till de kanske 3ggr så dyra PFC då man klarat en säsong i långlopp på typ 2 set mot 6-10 om man åkt EBC... Det är helt enkelt inte jämförbart. "Hot street" (ibland sämre än original) jämfört med "Real racing". |
||||
![]() Kan inte se problemet med att det ser ut såhär... ![]() bevisar ju att man iaf använt bilen samt att det är så manligt! ![]() MVH Andreas - Nu med PFC-belägg. ![]() |
||||
Konstigt att mina GreenStuff höll så bra som de gjorde, medan de efter "gängse" teorier borde ha pulvriserats. Har iofs rätt stor pad-yta och liten motor, men de funkade rätt bra. PF97 funkar ännu bättre iofs, men jag kommer inte att ha dessa i på gatan mer eftersom de i enlighet med andras vittnesbörd sliter skivor då. De verkar liksom bädda in skrot från skivorna i sig och svarva av skivorna spårvis på nåt sätt. Men nya PFC97 med nya skivor var fint att se, skivytan var plan och mattgrå.
Så det blir skiftning mellan PF och originalbelägg vid varje bankörning i år, om jag inte skulle orka det, väger jag nog åt att Greenstuff skulle vara ett bättre allround-alternativ för mig. Byta belägg oftare, men skivor mer sällan. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Ska erkänna att jag oxå har två olika varianter EBC till nya oken. (Ingick)
Planen är dock att testa vad som händer med de PFC-beläggen jag nu köpt när dom är kalla. Biter det för dåligt vid vardagsbruk så åker det i gröna eller gula EBC för gata så kan man ha PFC på bana. Fast helst skulle jag vilja slippa byta...men byter man ändå hjul så... ![]() |
||||
Magnus: vilka belägg är du mest nöjd med? Jag har beställt PF o har fått de rek. av många som kör mkt bana, sägs vara bäst? _________________ mvh Philip Lundh |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3830 besök totalt |