Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Var köpa SOTFRIA bromsbelägg???
<<   1, 2
3830 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Eftersom jag inte orkar byta belägg fram o tebax och har bilen till vardags så är jag tveklöst mest nöjd med gula Pagid RS19. Hade jag en ren banbil så hade jag gillat PF97 stenhårt osså.

Lidköping
Här sen Nov 2002

Andreas Lidström skrev:
....bevisar ju att man iaf använt bilen samt att det är så manligt!

Är inte det uttalandet bara en ursäkt för att man varit lat och inte orkat tvätta?

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Nisse Classon skrev:
Andreas Lidström skrev:
....bevisar ju att man iaf använt bilen samt att det är så manligt!

Är inte det uttalandet bara en ursäkt för att man varit lat och inte orkat tvätta?

*harkel*

Det kan jag väl inte tänka mig...

Andreas - Som håller pinsamt låg "puts och studs"-nivå på sin bil...men jag tycker inte det är kul och ger inte snabbare tider...

Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Jag har aldrig haft några bekymmer med att mina Green Stuff överhettat. Visserligen så är ju min bil varken jättesnabb, 1,05:8 på kinnekulle eller så tung, 1070kg. Bromsarna har alltid fungerat perfekt och beläggen har inte damat särskilt mycket heller. Vet att EBC har kommit med en ny variant på Green Stuff beläggen och dessa är betydligt bättre än dom gamla. Tror att dom kom för något år sedan.

Efter ca 60 varv på Rudskogen så såg framfälgarna ut så här, det dammet som laggt sig på fälgarna var lätt att tvätta bort med vanligt bilschampo,

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Måste erkänna att mitt grönskit också har fungerat ganska bra..

Jag tycker iofs att dom är svårdoserade med dålig känsla men allt jag kan jämföra med är mina gamla gatbelägg av okänd kvalisort som inte ens gick att låsa gatdäck med i 100km/h

Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

Andreas Lidström skrev:
Ska erkänna att jag oxå har två olika varianter EBC till nya oken. (Ingick)

Planen är dock att testa vad som händer med de PFC-beläggen jag nu köpt när dom är kalla. Biter det för dåligt vid vardagsbruk så åker det i gröna eller gula EBC för gata så kan man ha PFC på bana. Fast helst skulle jag vilja slippa byta...men byter man ändå hjul så...

pfc beläggen biter bra mkt bättre kalla än blå pagid jag körde med innan... men de sliter mycket mer kalla som magnus också säger, jag måste ha nya skivor

Färingsö
Här sen Dec 2002

Jag åkte med ebc red stuff på mantorp i somras och dessa sotade inte bara, det släppte glödande metallbitar från beläggen som då fastnade i lacken. Tänkte på det några veckor efter att jag kört bana när hela bilen blivit rödprickig. Metallbitarna som lossnade från beläggen/skivorna började då rosta. Tre varv med polermaskin och rubbing så blev lacken fin igen. Fälgarna var även de helt svarta.
Ska man åka med dessa belägg bör man även ha coola röda eller gula rallystänklappar...

Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

citat:
Ska man ha sotfria belägg får man nog köra FLINTABIL.

Men man får en jä..... fotsvett

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Calle gsi skrev:
Jag har aldrig haft några bekymmer med att mina Green Stuff överhettat. Visserligen så är ju min bil varken jättesnabb, 1,05:8 på kinnekulle eller så tung, 1070kg.

1:05,8 är ju snabbt thumbs up

Men 1070kg låter tillräckligt Greenstuff lätt (Greenstuf på 1500kg bil är inte en garanterad hit men resultaten varierar...)

Var köpa SOTFRIA bromsbelägg???
<<   1, 2
3830 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande