Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3830 besök totalt |
Eftersom jag inte orkar byta belägg fram o tebax och har bilen till vardags så är jag tveklöst mest nöjd med gula Pagid RS19. Hade jag en ren banbil så hade jag gillat PF97 stenhårt osså.
_________________ ![]() |
||||
Är inte det uttalandet bara en ursäkt för att man varit lat och inte orkat tvätta? ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
*harkel* Det kan jag väl inte tänka mig... ![]() ![]() Andreas - Som håller pinsamt låg "puts och studs"-nivå på sin bil...men jag tycker inte det är kul och ger inte snabbare tider... ![]() |
||||
Jag har aldrig haft några bekymmer med att mina Green Stuff överhettat. Visserligen så är ju min bil varken jättesnabb, 1,05:8 på kinnekulle eller så tung, 1070kg. Bromsarna har alltid fungerat perfekt och beläggen har inte damat särskilt mycket heller. Vet att EBC har kommit med en ny variant på Green Stuff beläggen och dessa är betydligt bättre än dom gamla. Tror att dom kom för något år sedan.
Efter ca 60 varv på Rudskogen så såg framfälgarna ut så här, det dammet som laggt sig på fälgarna var lätt att tvätta bort med vanligt bilschampo, ![]() ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||
Måste erkänna att mitt grönskit också har fungerat ganska bra..
Jag tycker iofs att dom är svårdoserade med dålig känsla men allt jag kan jämföra med är mina gamla gatbelägg av okänd kvalisort som inte ens gick att låsa gatdäck med i 100km/h ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
pfc beläggen biter bra mkt bättre kalla än blå pagid jag körde med innan... men de sliter mycket mer kalla som magnus också säger, jag måste ha nya skivor ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Jag åkte med ebc red stuff på mantorp i somras och dessa sotade inte bara, det släppte glödande metallbitar från beläggen som då fastnade i lacken. Tänkte på det några veckor efter att jag kört bana när hela bilen blivit rödprickig. Metallbitarna som lossnade från beläggen/skivorna började då rosta. Tre varv med polermaskin och rubbing så blev lacken fin igen. Fälgarna var även de helt svarta.
Ska man åka med dessa belägg bör man även ha coola röda eller gula rallystänklappar... ![]() _________________ Jonas Edling |
||||
1:05,8 är ju snabbt ![]() ![]() Men 1070kg låter tillräckligt Greenstuff lätt ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3830 besök totalt |