| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Tidningen Automobil läggs ner?
|
<< 1, 2 7649 besök totalt |
|
Trist att upptäcka, tidningen kommer att saknas.
Men nu man blir mer på det klara på "soppkokandet" så är det trots allt kanske bäst att lägga ner medan det fortfarande fanns smak kvar. Viss tunnhet har anats i soppan på slutet. Lycka med nya äventyr och att vi fortsätter att hitta era alster på nya ställen.
_________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
|
Mycket tråkigt att höra.
Jag har prenumererat för att A-sprinten och KPI-index inte har någon motsvarighet i Svensk motorpress. Att bara kopiera text direkt ur försäljningsbroschyrer är lika olustigt att läsa som en börstabell. Nej, tacka vet jag ingående tester med mycket fakta, både på gamla och nya bilar. Jag ställer mig till resten av den sörjande skaran. Att sitta och läsa om dylikt på nätet ger tyvärr inte samma känsla. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
|
Jag förnyade inte min prenumeration nu precis eftersom jag tyckte att det var samma sak i vartenda nummer. Bilar som inte sa mig något. Men... Med risk att det blir tjatigt, Kraniels och Calles pennkonst roade mig åtminstone!
När mitt sista nummer kom hade jag inte ens tagit bort plasten från det förra...
Kraniel, du behöver väl inte hamna på ViBilägare, för den läser jag inte, däremot behövs det en sportbilsnörd på Klassiker som motvikt till Saab Allegro 120Y. De har också börjat köpa in artiklar har jag sett, låt det bli en ändring på det! Din skrivkonst och allmäna talang för saker och ting får inte gå till spillo bakom ett skrivbord iklädd en ingenjörsskjorta! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
|
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||
|
Det vore intressant att veta när det började gå dåligt. Det kändes som tidningen blomstrade för några år sedan. Inriktningen har ändrats något under de senaste 10 åren, fram och tillbaka och mittemellan. Sen har personalen krympt. Ganska hög omsättning bland reportrar och chefredaktörer. Har upplagan krympt eller har kraven ökat från förlaget? Någon som vet, Daniel kanske?
_________________ Christoffer Silfverberg |
||
|
Re:
Det gäller att skapa ett innehåll som gör att annonsörerna når en tillräckligt stor och köpstark målgrupp oftast är det otillräckliga annonsintäkter som knäcker nichade tidningsprodukter. Att man "vinglat" lite i innehåll och koncept kan kanske påverka? Men jag har bara läst Automobil högst sporradiskt i många år, från att under Mattias och sedan Robbans tid prenummererat på den. Men det handlar mer om att mitt bilintresse smalats av mot klassika bilar och racing med dessa. Moderna sportbilar och banträffar roar mig högst begränsat numera. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Tidningen Automobil läggs ner?
|
<< 1, 2 7649 besök totalt |