| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vilken är din favoritbana?
|
1, 2 >> 4694 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Nürburgring får inte vara med i omröstningen för den utklassar ju allt annat
PS: Det kan bli kul att jämföra vad resultatet blir på den här med tidigare omröstningar på det här temat _________________ Magnus Thomé
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Re: Vilken är din favoritbana?
+1 |
|
Min rankning av banorna, skulle nog kunna översättas till banornas svårighets grad.
Gotland Ring Knutstorp Kinnekulle Falkenberg Anderstorp Gelleråsen Mantorp Mittsverigebanan Sviestad Sturup...Ej kört |
|
SVårt val det här, tror det får bli kullen som favvo, passar bilen och mig bäst. Flytet är verkligen trevligt. Dock är den väl lite kort
. Har dock inte provat gotland, nästa säsong kanske.
Vilken bana tycker ni är den tråkigaste ? För min del har sviestad platsen utan konkurrens än så länge, men jag har inte orkat palla mig iväg till Anderstorp än, kommer nog hända på ett tag heller
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
|
Re:
Redan efter 14 röster är svaret otydligt...
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
|
Re:
Vid 16 röster så är det.... exakt lika mellan två banor
_________________ Magnus Thomé
|
|
Även om jag inte kan åka på banan utan att knapra åksjukepiller och ha likn armband
så faller iaf min röst på Knutstorp, den banan har nog det mesta
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
|
Jag velade mellan Knutstorp och Kinnekulle, men det föll till slut på banan där jag lättast blir åksjuk, Knutstorp! Jag har mått illa på kullen också men inte riktigt lika lätt, på knutan behöver jag inte smälla i mig en hamburgare innan kärning för att uppnå det så att säga.
Nu låter det värre än vad det är, inte alls i klass med Stålheim, jag klara mig till att sitta o rapa alldeles för mycket under balaklavan
_________________ Viktor Starkman |
|
Re:
+1 De sominte kört på GR förstår inte vad de missat och skulle inte rösta något annat i topp
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
|
Re:
Håller med till fullo! Den som inte sätter GR främst av alla banor har antagligen inte kört där. ;-) Min lista ser ut så här: - Gotland Ring - ........ - ........ - Kinnekulle - Knutstorp - ........ - Gelleråsen - ........ - Mantorp - ........ - Sviestad _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
|
Gotland, Kinnekulle, Knutan i topp. Men ALLA banor är riktigt skoj IMHo. Sviestad är härligt lurig både i torparn, rondellen och esset till exempel. Gelleråsen kan man verkligen stå på som s**an
genom esset och de två snabba knixarna ner mot depåkurvan till exempel osv osv. Osv. Falkenberg också, önskar man körde där betydligt oftare!
Sturup gillar jag också som f*n förutom en liten bit som känns väldigt meningslös på samma sätt som iditoten på Knutan. Bygg bort den så det blir ett snabbt zickzack dubbeless istället så blir hela varvet runt en dröm:
_________________ Magnus Thomé
|
|
Har man inte kört på GR kan man inte sätta den i topp.
Har man kört på GR kan man sätta den som tvåa... Hade Gotland Ring haft bättre depåfaciliteter och inte krävt en dyr/tråkig färjetur hade jag haft den i topp. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
|
Satte Kinnekulle som favvo, men egentligen har jag kört på för få banor för att kunna uttala mig.
Svensk bandebut på Kinnekulle, sen har jag kört Anderstorp, Sviestad och Gelleråsen. Måste se till att köra på fler banor i sommar, bor man i Jönköping så är det ju ganska bra utbud inom 25 mils radie _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
|
Re:
Kommer nog inte att byggas bort för då blir den ju kortare än knutan _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
|
Har tyvärr bara kört på Mantorp och Sviestad utöver konbanor så har inte mkt att jämföra med men där så får jag väl säga att jag gillar Mantorp lite bättre, möjligen för att min bil passar något bättre och att det blivit många fler körningar där medan Sviestad inte klickat fullt ut för mig än.
Tanken är väl att iaf Gelleråsen ska besökas nästa säsong men kör till och från banorna med en gammal fultrimmad Nissan från -89 så vågar inte ta mig för långt om jag inte fixar nån form att transport.
_________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 4694 besök totalt |