| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Bygg om Sturup Raceway! ;-)
|
1891 besök totalt |
|
Den enda som jag tycker tråkiga biten på Sturup är den jag kluddat rött över på skissen nedan. Tråkig och menlös bit delvis för att man kör i parkeringsfart runt den skarpa böjen, delvis för att det sliter däck när man ska runt den utan att man får något speciellt skoj "för pengarna" när man gör det. Som idioten på Knutan fast nästan värre. Lite skoj kan man ha när man gasar uppför den korta backen efter vändningen men.... nääää, bort med den ändå IMHo. om man instället gjorde det till en snabb hö-vä-hö knix-dubbel-ess som dessutom skulle ha en kort ganska brant uppförsbacke i vänstersvängsdelen och krön i sista högersvängsdelen så skulle det kunna vara betydligt roligare där. Dessutom skulle banan IMHo då inte ha ett enda tråkigt parti
Spåna ideer är gratis
_________________ Magnus Thomé
|
|
+1
Upplever Sturup som en kul snabb utsida och en transportinsida som är hopplös om inte bilen passar banan. Det kan vara en förbättring Gillar idén med dubbelknix och uppförsbacke.
_________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
|
Klockrent! Men depåinfarten skulle nog också behöva ändras en del i så fall?
(Känns lite väl spännande annars.. )
EDIT: Vi snackar alltså om att åka rakt fram, "över gräset" i stället för höger här. Finns ju faktiskt redan lite asfaltfläckar i kanten.. Borde inte vara omöjligt att göra något kul.
_________________ -- |
|
Håller med, i övrigt tycker jag Sturup är en riktigt rolig bana, trots att jag bara kört där en gång.
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
|
och jag är väl en av få som gillar det partiet eftersom det passar min bil som handen i handsken.
En ny sträckning behöver ju inte heller betyda att det gamla tas bort.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1891 besök totalt |