Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Gula EBC
1174 besök totalt
bmwsson

Här sen Jan 2003

Trådstartare
Gula EBC

Nu har jag gått igenom EBCs hela sortiment och måste säga att dom gula inte håller måttet. Efter inkörning efter konstens alla regler var det dags att lufta bilen på Sviestad. Det gick bra större delen av förmiddagen men sen fick dom nog. Dom kändes mycket bra innan dom överhettade. Beläggen började släppa material till skivorna som fick framhjulen att vobbla. Vansinnigt irriterande, dessutom hade jag två hjul med bromsplatta. När jag sen senare körde på malmby med lotusklubben var det samma sak. Beläggen överhettade. Efter tre varv började dom vobbla. Fick dom kallna klara dom tre varv igen.

Färingsö
Här sen Dec 2002

Hur ska de gulas egenskaper vara jämfört med de gröna och röda?

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Taget från EBC:s engelska sajt:

bmwsson

Här sen Jan 2003

Trådstartare
M3Jonas skrev:
Hur ska de gulas egenskaper vara jämfört med de gröna och röda?

Visserligen var dom gula bättre så länge dom funkade men det hjälper ju inte mycket när dom blir överhettade sen. Dom röda hade inde dessa problem och inte dom gröna heller för den delen så länge man kör på gatdäck.

Färingsö
Här sen Dec 2002

Ska man tolka diagrammet som att de gula har längre livslängd, tar bättre när de är kalla samt även när de är varma? Låter som om de röda då är helt onödiga?!

Här sen Jan 2003

Trådstartare
M3Jonas skrev:
Ska man tolka diagrammet som att de gula har längre livslängd, tar bättre när de är kalla samt även när de är varma? Låter som om de röda då är helt onödiga?!

Hur utläser du att de röda tar bättre varma än de kalla? Värmetåligheten är uppifrån ner, alltså skulle de blå palla mest och dom har jag glömt testa.

Dom gröna och röda är snälla mot skivorna, dom gula däremot tar en del på skivan.

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

kolla "bite cold"-stapeln.

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

Esa Sanaksenaho skrev:
M3Jonas skrev:

Hur utläser du att de röda tar bättre varma än de kalla? Värmetåligheten är uppifrån ner, alltså skulle de blå palla mest och dom har jag glömt testa.

Dom gröna och röda är snälla mot skivorna, dom gula däremot tar en del på skivan.

Det undrar jag oxå var jag fick det ifrån... Blandade ihop det med det som de kallar min friction... Sorry!

Gula EBC
1174 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande