Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (63480 totalt) |
Hej
Ja här är pinsamt dåligt både med uppdateringar och aktivitet med bilarna. Det har hänt lite med garaget både inne och utanför. ![]() ![]() Förhoppningsvis hinner jag lite i mellandagarna. Under sommaren har det blivit en hel del körning. 3 dagar på Mantorp 2 dagar på Knutstorp 2 dagar på Andersorp 1 dag på Kinnekulle 1 dag på Sturup och 1 kväll på Falkenberg Bild från Sturup ![]() Lewan, hoppas det är okay att jag använder din underbara bild. Säg till annars så tar jag bort den. Trevligt sällskap på Falkenberg ![]() Bilen har fungerat hela sommaren. Inget har strulat, bara att tanka och byta däck. Jag har inte behövt fylla på en droppe olja. Till nästa år skall jag prova andra däck. Toyo R888:orna tappar lite grepp efter ca 10 varv. Några bra förslag någon? _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
Tack för det. Jag är själv väldigt nöjd. Det återstår en del små plock och att göra klart ovanvåningen.
Har du kört på de nya Micke? Martin pratade sig varm för Kumho då han åkte med på Knutstorp. Jag har inte hittat så mycket erfarenheter från Direzza 03. Mina funderingar går mot Yokohama, Michelin eller Kumho just nu. _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
Hallå
Jag tyckte Kuhmo vaar bra, nog något bättre än Toyo Doc fick jag ett lite konstit slitage på framhjulens ytterkant de bulla sej lite mellan mönstren, fast det kan bero på att jag åkte med över 4 grader camber, jag ska nog prova en uppsättning igen nu när jag fått justerbara topplagringar. Annars har yockisarna funkat bra _________________ Martin Viberg |
||||
Hej Martin
Martin G på Wheelbase pratade om att de smalare Kuhmo däcken har färre spår, dvs de blir lite stadigare. Vilka dimensioner kör du? Är det Yokohama 048 du kört? _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
Jag åkte 225/45/17 fram o 245/40 17 bak på orginalfälgarna
Funderar på att handla ett par fälgar som rymmer 245 fram och 265 bak i 18 tum från http://www.imagewheels.co.uk/ Billet 102 hjulen Vad tror du om det? _________________ Martin Viberg |
||||
Just nu kör jag 235/40 x 18 fram och 275/35 x 18 bak. Förra året körde jag 225 fram och 245 bak på 18". Båda uppsättningarna på 8" fram och 10" bak fälgar. Ärligt talat tyckte jag den gick bättre förra året. Kanske var det för att 225 orna var helt nya, vilket årets uppsättning inte varit. Tänk på att större hjul blir ofta lite tyngre och rullar lite trögare. Utan att tagit exakta tider, tror jag min är snabbare på 17". Jag kör 25 mm bredare fram och 10 bak. Skulle behöva lite bredare spårvidd och däck fram. Men då får man bygga om framvagnen. När jag provmonterade 8,5" fram med 235 däck så var det jätt tight mot fjäderbenen på ena sidan och mot skärmkanten på utsidan. Det går att fixa mer plats med låga camber plattor och kort fjäder, så hjulet kommer "under" fjädern. Angående fälgar, svårt att säga, jag gillar BBS challenge och kryss ekerfälgar. Janne har en omgång 17" BBS till salu. Personligen hade jag nog hellre valt 109 _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
Re:
Nej, inte de nya Direzorna. Däremot de gamla och de var mycket bra. De tålde hjulvinklar lite hur som och även tryck. De nya Direzzorna "skall ju vara bra" så jag skulle vilja testa. Kumho har jag åkt mycket de senaste åren och på plussidan har de mycket bra grepp och trevligt uppträdande. På minussidan är de väldigt tryckkänsliga. 0,2 fel så sladdar man omkring. Men det är ju lättlöst genom att hitta ett temp/tryck så håller de sig där under en bandag. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
God jul allihop
Jag kör nog förbi Tomten i Göteborg i mellandagarna och köper, minst en omgång Kumho _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
Mer konsistent däck än michelin cup får du leta efter. Varv 5 eller 35 spelar ingen roll. Toyo är inte ens nära, inte när det gäller beteende på gränsen eller grepp heller.
_________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||||
Som vanligt dåligt med uppdateringar.
Nu har det i alla fall hänt lite i garaget, tillökning! ![]() Kommer lite mer senare _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
Re:
Ojdå, börjar nästan bli lite fullt i Z3-garaget... ![]() ![]() Kan det vara en inte helt okänd Z3-man som helt sållt av sitt BMW innehav??? ![]() _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Det är min son som har köpt sig en Zäta.
Givetvis kommer han att få lite hjälp ![]() Meningen är att han får lägga upp en egen tråd om bilen och vad som händer i garaget. Förhoppningsvis är han bättre än jag på att uppdatera. Så här långt har vi bara gått igenom och sorterat alla delar. Den har stått i flera år så det är en del rengöring. ![]() _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
Ojdå, börjar nästan bli lite fullt i Z3-garaget... Grattis till tillökningen!
Nja, det finns plats till en till, minst. Helrätt Den enda variation man behöver är färgen på favoritbilen Ja, varför ändra mer än nödvändigt ![]() _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
Re:
Nu är det lite senare! ![]() ![]() _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||
Det blev visst lite fel från början i inläggen ovan.
Nya friska däck monterade inför Gelleråsen. 245/40 x 17, Kumho K91 runt om. ![]() _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
Re:
Hur lyckas du med 245or fram? Jag kör med 235or på en 17x9" fälg med ET40 och en spacer på 10mm. Men 245 känns inte lätt att få in... //A _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + iD4 Sodi DD2 |
||||
Hur lyckas du med 245or fram? Jag kör med 235or på en 17x9" fälg med ET40 och en spacer på 10mm. Men 245 känns inte lätt att få in...
//A Jag har 17 x 9" fälg ET 18, ingen spacer och 245/40. Dock kör jag med ca 3,8 grader camber och knappt 8 grader caster. Det är knappt 10 mm frigång mot fjäderbenet. Höjden är drygt 270 mm till ovankant på "skarven - mellanrummet" över tröskel kjolen, dvs inte jätte lågt. Jag har inte haft några problem med att det tar i vid något tillfälle trots många bandagar. Var tar det emot - är nära på din bil? Då jag jämförde 225/45 med 245/40, båda på 9" fälg, så tycker jag inte det är så stor skillnad. Notera även att omkretsen blir 20 mm mindre för 245, 235/40 är ytterligare 25 mm mindre. _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (63480 totalt) |