| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Porsche GT3 RS 4.0 vs GT2 RS
|
<< 1, 2, 3 10368 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Re:
Talar vi lite i eget intresse här kanske......
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||||||||||||||
|
Re:
Traditionen ... mycket turbo i Porsche race historia. Mest räserbil.. Hur så ? Sugmotor respons är en klar fördel 4,0an. Dock mindre effekt och trim mögliheter. Ljud och känsla är högst personlig. För min del kan jag inte rösta ! För svårt, tur att man inte behöver bestämma sig "for real" ! _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||||||||||||||||||||
|
Inte för att jag har kört någon av bilarna men skillnaden i motorrespons är troligen enbart subjektiv utan avspegling i prestanda. Vi pratar alltså om en motor med 3.6l volym med kompression på 9.4:1 och dubbla VGT turbos med en moment- och effektkurva som ser ut som nedan.
Att 4.0an skulle ha ett "övertag" prestandamässigt på grund av skillnaden i respons ser jag som en omöjlighet. Däremot kan man förstås ändå föredra känslan i sugmotorn och en flack momentkurva är inte alltid roligast.. GT2 RS:
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Porsche GT3 RS 4.0 vs GT2 RS
|
<< 1, 2, 3 10368 besök totalt |