| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Kort vad som pratades om på höstmötet
|
3435 besök totalt |
|
I helgen som var hade vi i PCSR höstmöte på Hotel Hanson, innan höstmötet körde vi Go kart i frihamnen ett 2 timmars lopp med totalt 26 st chafförer i 5 lag. Punkter som togs upp var bla Ta bort namnet funktionärskörning och ersätt med ex open pit lane då PCSR numera har inhyrda funktionärer till samtliga race. Hur skall vi kunna öka antalet "open Pitlane" deltagare? Göra det tydligare mellan de 2 hemsidorna. Informationen skall finnas på ett ställe. PCSR bör vara mer utåriktade med ex racerapporter, byggen och foton och filmer på ex rejsa.nu , youtube.com , 944sverige.com , Porsche.nu och autolife.se som några exempel. Kalendern presenterades för 2012 och kommer att publiceras inom ca 2 veckor. Vi vissade den nya filmen inför 2012 som ni medlemmar måste hjälpa till och sprida, kommer om ca 1 vecka en del övrigt men de får övriga deltagare hjälpa till med ORDF Johan von Berens |
||||
|
Trevligt möte o jklgt kul gokart-race!
En tanke som framfördes på mötet var att vi skapar ngt för de som inte vill gå "hela vägen" till race, men ändå vill tävla så att säga. Förslaget är att köra någon form av enkel time-attackserie som innebär att den bästa tiden i resp klass under träning och ev. kval står som vinnare (och får pokal osv.). Det borde inte behöva innebära så mycket merarbete. I time-attackserien ska det inte vara krav på bur osv, utan de som idag kan köra s k funkiskörning får deltaga, d v s licens måste man ha. Man får ett tävlingsmoment med tidtagning under ordnade former men utan de risker och blodtryckshöjning i racesituationer som jag tror många gärna vill vara utan, i varje fall till att börja med. Målet med det hela är att få de som idag kör PCS banmöten, men saknar tidtagning och jämförelse med andra och med sig själv, att börja köra med PCSR. En viss andel kommer sedan säkert förr eller senare att ta nästa steg och börja rejsa. Bra eller dåligt? Kom gärna med synpunkter! _________________ Anders Zimdahl |
||||
|
Många bra ideer här tycker jag, idag syns PCSR väldigt lite utåt, det tror jag gör att färre ser vad för möjligheter som finns. För det är en mycket trevlig serie. Jag skulle definitivt vara intresserad av både open pitlane och Time attack kan jag ju tillägga!
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Re:
Hej Cedric Dagens "funktionärer" har inte de arbetsuppgifter de hade tidigare då samtliga flaggviftare är inhyrda. så inget stå på pass. Detta steg tog PCSR för att underlätta för "funktionärerna" och ge dem mer bantid Så någon brist på körning är det absolut inte. Ang att PCSR syns lite utåt håller jag absolut med om, men detta är något alla medlemmar måste hjälpa till med. Ex: Bil tråd här på Rejsa, skriva racerapporter, publicera filmmtrl , övertyga kompisen hur mycket bantid det är hos PCSR mm |
||||
|
Re:
Detta upplägg har Måns i BMWSport Club jobbat fram ihop med SBF under två år. För att köra med full tidtagning och utan bur eller båge så krävs att man gör några extra (gärna kluriga ) svängar på banan. Jag kan VARMT rekommendera upplägget! Det enda som jag ser som problem är att vissa tycker det är löjligt med några extra svängar med koner. Men jag vet att det bara gör banan mer utmanande och svår att få snabbast tid på. Men det är klart ett image-problem för vissa, hoppeligen ett fåtal. Kul som fan är det att köra
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Eftersnackstråd med foton är extremt bra för det gillar alla
PS: Man kan dessutom enkelt busenkelt fota och lägga upp direkt LIVE under dan med en Androidmobiltelefon med Rejsas bilduppladdningsapp där man kan ladda upp en bunt bilder i stöten med kortare kommentarer till. Kika här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
|
||||
|
Tyvärr har ju BMW förarna stängt in sig i ett låst forum, så den vägen ska man nog inte följa om man vill synas mer och få mer uppmärksamhet
Jag planerar att köra några gånger med PCSR i sommar.
_________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
|
Re:
Ja verkligen samt att dom tackade nej till att köra med PCSR för dom måste ha sina gatbilar med sig vart dom går sitter eller står.. ..nej framför BMW cup och pcsr kör några race ihop vore sjukt roligt och bra för bmw cup killar att få lite mer kör tid på sina pass med
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re:
_________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||||
|
[Gästbesök in hos svansmotorerna]
Det går säkert att hitta på något kul tillsammans (BMWSC och PSCR) i någon form. Det har tisslats och tasslats under åren mellan olika personer från resp. klubb. Personligen tycker jag ett en säsongsfinal med olika tävlingsinslag av BMW vs Porsche hade varit kul. Givetvis med tid även för gemensam pilsner och matbit. [Gästbesök ut] _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re:
Vore super kul tycker ja... Men problemet verkar ju va era gatbilar som är nån typ av grund steni hel race delen _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
3435 besök totalt |