| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Licensfråga och ett lite allmänt halloj
|
2048 besök totalt |
|
Har haft SBF licensen vilande något år, gissningsvis var det 2007 (kanske 2008) senast jag löste ut den. Då som medlem i BMWSC. Sen var det några år med dåligt sug och mycket annat. Blev medlem igen i mitten av förra året men BMWn stod och skämdes under täcke som den gjort mestadels sista åren. Nu har suget kommit tillbaka och jag började riva i den igår för att få den duglig till körning. Men frågan är, meddelar klubben SBF eller ska jag jaga SBF? Eller vad behövs? Jag vet inte när jag blir klar, ska renovera lite av varje. Men någon gång under säsongen hoppas jag iaf. Har harft BMW sedan ett par år innan körkortet för xx år sedan och hunnit med ett gäng sedan dess, mest E30 så klart
Förra året blev körsuget för mycket och en evo skaffades och kördes en del, men bara SMA arrangemang. EDIT: Polletten trillade ner till slut, 2008 måste det varit. 2006 och 2008 var jag med och körde. 2007 och 2009 var jag utomlands och byggde kraftstationer. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
|
Jasså, där är han
- Licensen kan du ha vilande i max fem år - Betala medlemsavgiften för 2012 - Kontakta vår sekreterare Rikard (www.bmwsc.com) - Rikard kontaktar sedan SBF/Licensavdelningen för att släppa på spärren - Betala SBF:s licensavgift (ett inbetalningskort kommer) - Sprätta upp kuvertet med din nya licens (ca en-två veckor efter licensavgiften är inbetald) _________________ BMW MC-klubben |
||
Fint! Betalt och klart sedan tidigare, har mailat Rikard och bett honom meddela SBF. Och jag ska ju klara fem årsgränsen. Så då borde det ju kunna lösa sig till säsong. Har kikat lite på MINI cup också. Och en fråga för klarifiering bara, är det ok med lite spartansk inredning? och är det ok med reggat som ombyggt fordon? Är ju inte helt en standardmodell. Men blir definitivt inte snabbare (effekt/kg) än vad som finns. I övrigt vad gäller besiktning, stolar etc. Är det ju helt klart. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
|
Re:
Kul! Du är välkommen att visa alla vem som ska vinna MINI Cup 2012
OK är svaret på samtliga frågor. _________________ BMW MC-klubben |
||
|
Re:
Åja, tror nog de i topp 2011 är svåra att rubba. Kanon, tack för svaret! Det låter som en rolig grej och jag ville kolla så jag inte "bygger" bort mig från möjligheten att vara med. Blir standard bil, tänkte bara hålla det lite rent och enkelt. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2048 besök totalt |