| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Hyra bil till racing, andra alternativ?
|
<< 1, 2 5 besök senaste veckan (7681 totalt) |
|
ok fint jo jag har en BMW 328i..
Jo det låter ju en aning enklare att få vara med ett gäng som kan detta, och köra tillsammans med dom som du säger, men då gäller det ju att hitta nån som vill ha en rookie med också.. (Kan lova att jag kommer att lära mig snabbt, på grund av mitt enorma intresse och 1000-tals timmar i simulatorer:P, men har ju fortfarande aldrig deltagit i ett race så..) _________________ Jimmy Liimatta |
||||||
|
Re:
Låter finfint de:P Men vad tror du om en E36 M3 3.2 i Roadsport? Fick svar nu att den är godkänt iallafall.. För en 328 med 4 dörrar kan man väl knappast få godkänt va? _________________ Jimmy Liimatta |
||||||
|
Re:
Krav på tvådörrars när det gäller BMW E36. Tror det är krav på tvådörrars rakt av i Roadsport. _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
Är inte helt säker så bäst jag inte svarar. Vi får invänta expert. Men den platsar tveklöst i BMW Cup _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
om du kommer till premiären till Bmw Cup så kan du få en guidad tur hur det mesta funkar och få titta närmare på våra bilar, för det är nästan säkert att vi kommer till start med två bilar, en i special och en i modifierad.
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
|
Re:
ofan, de låter trevligt:P Synd bara att Mantorp ska ligga så långt borta..:/ Men jag kanske kommer ändå:) _________________ Jimmy Liimatta |
||||||
|
Re:
Vet inte vad det är för skillnad på 325 och 328, bara det är en M3 med två dörrar så ska det funka, istället för att spekulera så titta här så vet ni http://www.spvm.se/index.php?page=sp |
||||||
|
Re:
Det enda "problemet" med E36 M3 är att den är lite tung (1186Kg är minimivikten i A med ABS och vinge). Men du kan jobba vidare med en BMW 6a hur mykcet du orkar i princip (varva till 9k och minvikten ligger på 1324Kg för samma läge). |
||||||
|
Re:
Så var det inte sagt när jag frågade om våran e30 evo III replika..??? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
Re:
|
||||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
Re:
Precis som Marcus så snällt bjöd in till så kom "ner" till Mantorp på vår premiär och andas riktig luft och inte bara simulatorluft
Har du inte licens så ta den på fredagen och åk gatbil med din 328:a lörd+sönd, prata runt i depån och du är fast
Vill du inte ta licens så kan du troligen lösa "prova på licens" och känna på banan en dag. På så sätt kommer du igång och använder det du har. Utveckla bilen efterhand och åk lite "time attack" med den för att få känna på tävlingsmomentet. Under året får du upp banrutinen med din standardbil och till 2013 sitter du där i din 328:a BMW Cup bil i klass modifierad
Det finns en enorm kunskap i depån och alla hjälper till så du bygger inte ensam från grunden utan tar vid beprövade koncept. Välkommen till Mantorp
www.bmwsc.com _________________ Patrik Skoog |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Hyra bil till racing, andra alternativ?
|
<< 1, 2 5 besök senaste veckan (7681 totalt) |