Svara på inlägget  Forumlista  ->  Racingsimulatorer
M3 mod till f1-2002 - ladda ner den här!!
2418 besök totalt << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
   
Peter Eklöf




Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 10:17     M3 mod till f1-2002 - ladda ner den här!! Citera

länk:

http://www.saunalahti.fi/~hietsu5/




Racingsimulatorer
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Tim
Uppsala



Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 10:46     Citera

såg grymt ut! laddar ner det!

skulle vara kul om någon gjorde en massa olika orginal bilar typ

subaru, skyline, 300zx, saab 9-3, volvo s60 challenge mfl

så kanske man kunde köra sin bil man har hemma på gården!


_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Racingsimulatorer
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Peter Eklöf




Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 11:24     Citera

jag tror ju inte denna mod är en i riktigt samma klass som GTR2002 men det kan va skoj att variera lite med annat.. läs här:

***

Here is the Readme from the M3 Challenge:

M3 Challenge for F1-2002 by EA/ISI by Neil Walker


Installation:

You should have a full install of F1-2002, unmodified for best results. It will probably still work if you've modified your original install but if you have problems start with a fresh install. Double-click the installer icon and follow instructions. Install the "M3 Challenge" version first, then when that's done run the installer again and choose the "GTR2002 Bonus Tracks" version. Note that for this to work you must have GTR2002 installed - all this does is copy over the GTR2002 bonus tracks to your M3 installation. When running the installer you may have to wait a bit as the self-extracting RAR archive unpacks to a temporary folder. When it's all done there will be a shortcut in your F1-2002 directory that you can drag to your desktop and use to launch the game.


Recommended settings/changes:

- Graphics settings should probably be HIGH detail for your both player and opponents cars. MAX detail is exactly the same but with full-time 3D wheels, which you can barely notice but gives an FPS hit

- 21 AI opponents

- AI skill/aggressivenes 100/40

- Make your own setup! The default setup is suitable for somewhere smooth like Canada or maybe Imola. You'll definitely need to play with the springs and dampers for the bumpier tracks. Oh, and all the usual warnings about warming up tires and brakes - give it two full laps and work the tires hard before you evaluate how your setup is handling. Without this the tires won't grip well, and the brakes will lock up too much (since they warm up before the tires do).


Still to-do:

The AI is not finished. Probably the biggest thing that would improve them is to develop setups for the AI for each track (right now they just use the same setup). If anyone wants to develop these and release them, go ahead. I would recommend an AI setup that has a lot of understeer, brake bias moved to the front, and a suspension that can deal with bumps well. The AI seem to lose the rear end under braking quite a bit, so a soft, stable, understeering setup should help. New AI lines might help here and there too but that's alot more work and only a few people know how to do that. If anyone wants to try, I'd recommend narrowing the corridors at the trouble spots to keep the AI cars single-file and prevent them from trying crazy overtaking attempts.

Also the game.gdb file needs a bit of work to set the AI qualifying times and race times accurately.


Permissions:

Anybody who wants to modify any part of this mod, release patches, updates, fixes, bend, staple, fold, or otherwise mutilate it is free to do so. If you want to include an M3 from this mod in your own car set, go ahead.

***

..PSE-R
Racingsimulatorer
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Kalle Larsson
Skåne



Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 14:47     Citera

Jjag minns för ett år sen när alms modden kom precis efter version 2 av gtr moden hade kommit... Inget vidare var min reaktion... tror inte att denna är det heller.
Bilarna kan man ju använda om man så önskar. Bara byta ut fysiken mot en befintlig så finns det inget som motsäger att man kör med dem i gtrmodden, kan tom ladda upp till findthelimit med dem.
Har moddat en nsx, en ferrari enzo och en mini-cooper precis.


_________________
Kalle Larsson
Racingsimulatorer
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Pär Hylander
Laholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 14:53     Citera

Kalle Larsson skrev:
Bilarna kan man ju använda om man så önskar. Bara byta ut fysiken mot en befintlig så finns det inget som motsäger att man kör med dem i gtrmodden, kan tom ladda upp till findthelimit med dem.
Har moddat en nsx, en ferrari enzo och en mini-cooper precis.


Hur gör man en 924 turbo från -79?


_________________
Pär Hylander
Racingsimulatorer
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Kalle Larsson
Skåne



Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 15:00     Citera

hehe
Jag har bara tagit färdiga moddars 3d filer och skins... satt dit hyffsad fysik mm.




_________________
Kalle Larsson
Racingsimulatorer
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Peter Eklöf




Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 15:03     Citera

Kalle Larsson skrev:
hehe
Jag har bara tagit färdiga moddars 3d filer och skins... satt dit hyffsad fysik mm.


satt dit?.. hmmm är det så folk fuskar genom att ta fysikfiler från "fel" bilar?..
Racingsimulatorer
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Kalle Larsson
Skåne



Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 15:17     Citera

nej...
Alltså visst... det går att fuska genom att ändra i dessa filer. Men det syns på servern om ngn fuskar det blir diverse missmatch.
Att som jag gjort ändra till andra fysikfiler innebär att bilen kommer att bete sig som en sådan bil varifrån fysiken är tagen. Mao är det bara grafiken som har ändrats.
Att ändra skin till en bil eller att ändra fysik till en annan bil är logiskt sett samma sak :P
Dvs om jag kör "min" enzo och har lust att ladda upp tiden till find the limit så kommer den att gå in som en diablo med pirelli däck.
Skulle jag spela mot ngn online som inte har bilen står det på dennes dator att jag kör en Larbre competition.
Detta är default bilen när spelet inte hittar bilen ifråga.
Ni som spelat online på annat håll har säkert uppmärksammat bilar som låter som en f1a och kör jävligt fort. Dessa är verkligen f1or och visar sig alltid som en Larbre competition eftersom spelet inte hittar denna bil i gtr.


_________________
Kalle Larsson
Racingsimulatorer
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Kalle Larsson
Skåne



Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jan 2003 15:18     Citera

Vad gäller fusk, ja det är inte svårt att fuska... man byter tex till en kille som kallar sig xzibitas fysik filer...
Har varit mycket snack om detta på simmods forum.


_________________
Kalle Larsson
Racingsimulatorer
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Racingsimulatorer
M3 mod till f1-2002 - ladda ner den här!!
2418 besök totalt << Föreg. ämne | Nästa ämne >>






Från request till första response:
sec (varav server render 0.127 sec)
Webbrowser render:
sec