Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1546 besök totalt |
De väger runt 1125kg orginal ![]() _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
Hehe, just det. Inbillar mig att jag tappat minst 30kg från mina 1110 iom de nya stolarna. Sen kan det nog bli nga kg ofjädrad vikt oxå iom alubromsoken...som ska på ngn gång framöver... ![]() |
||||||
OT:M3 E30 har större diffklump, cirka 10kg+, en tilläggsplåt på c-stolpen, några kilon. Det är de saker jag kommer på så här på spikrak arm. Säkert fler saker som drar på några fler kilon. Har för mig att hela karossen är uppstyvad något jämfört med vanliga E30. Kan ha fel. Tillägg: Vingen väger 5 kg har jag för mig. Fronten lär väga några kilo extra osv osv.. ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
och snart har du 100 kg helt i onödan. M3:an är tyngre än 325 faktiskt... Dax att ![]() ![]() ![]() ![]() Kan hjälpa dig med saker du bör ändra i utbyte mot test av "före/efter"... ![]() |
||||||
Splittermannen fixar allt ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Hrrm. Jag har tjänstevikt 1200 på min 318is och efter vinterns lättningar (inget extremt) så är den nere i 1110 med mig och 50 liter soppa i tanken... M.a.o. runt 1000 kilo torrvikt (jag väger faktiskt strax över 60 bara).
![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
Min M3:a har en tjänstevikt på 1360kg enligt regbeviset. Detta har visat sig stämma rätt bra när jag har vägt bilen. Tung är den iaf...
![]() Har också frågat mig vad det är som gör M3:an så mycket tyngre än en 318 eller 325:a? _________________ Jonas Edling |
||||||
Sitter du och sover? Jag brukar ligga i sängen... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Min 318is vägde 1025 på en lastbilsvåg utan mig i och 3/4 full tank. Helt orginal, nästan...
Med mig blir det väl 1200kg ![]() Jag har ju skinnklädsel i dörrarna, det måste ju väga mer? ![]() ![]() ![]() |
||||||
Dessutom är bromsarna större,både bak och fram...Dessutom sitter varje hjul med en hel extrabult! ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||||
Jag var vid Hjulstakorset idag och vägde min bil. Vågen stannade på 1360 kg med mig på direktionsplatsen(jag väger ca. 100kg) och med halv tank. Bilen är helt original (tom reservhjulet låg i) med några pluskilon för olika småsaker.
_________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
325an 1310kg
323an 1275kg minus dom där bly vikterna som hittades i bak runt resverhjulhållet. Ena delen vägde 25kg och andra 15 kg. Det stod bmw orginal på grejerna. Har då inte sätt nått liknade i nån annan E30. Nån mer som har hittat nåt sånt i skuffen ? Mvh _________________ Teres karlsson ![]() 330 E46-01 325 E30 -88 x2 323 E30 -85 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1546 besök totalt |