| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Ny Gokarthall i Stockholm!
|
2307 besök totalt |
|
Ny Gokarthall i Stockholm!
Den 21:a Januari öppnar Driftkarts en ny gokarthall i Älvsjö. För att fira detta bjuder vi på 5min gokartkörning ifall man gillar oss på Facebook, gäller dig som är över 15år och körningen tas ut mellan den 21/1-31/1. Banan är ca 300m lång, underlaget är målad betong och bilarna är Stockholms kraftfullaste hyrkartar med hela 13hk. Finns intresse av att köra några event med rejsaianer så ta gärna upp det i denna tråd, bra rabatt utlovas
Kort teaser video: http://youtu.be/Kr_wqr4K2lk Länk till hemsidan: http://driftkarts.se Länk till Facebooksidan: http://www.facebook.se/driftkarts.se Ps: Detta inlägg har jag fått ok från Magnus sida att posta. _________________ Emil Nilsson |
||
|
zovix: Jag tycker absolut att du ska ta dig förbi, banan håller för tillfället på att prepareras så att den inte är riktigt lika hal. Med en special-lösning för bakdäcken kommer vi kunna välja ifall vi ska köra Drifting eller Racing.
Kristian: Tackar för lyckönskningarna! O ja, det är skitroligt
_________________ Emil Nilsson |
||
|
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
|
En sak jag har funderat på när det gäller hyrkart: Finns det inga kartar med variatorlåda?
Det hade rått bot på det största problemet (som jag ser det) med hyrkartar, d.v.s. deras dåliga acceleration från låga farter. Med motorvarvet konstant där max effekt utvecklas hade det blivit mycket roligare att köra och problemet med folk som gasar och bromsar samtidigt för att hålla varvet uppe eliminieras antagligen helt. Men jag gissar att slitage/underhållskostnader blir högre, dels på variatorns delar (vikter, rem m.m.) men ev. även på motorn som kommer utveckla högre medeleffekt och varva mer. Men att dra tungt från låga varv är väl inte helt utan slitage heller, och kopplingen lär väl skonas en del också. Men inomhusbana med 13 hk lär bli ganska häftigt ändå, variator eller ej _________________
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||
|
Björn: Tackar! Du är varmt välkommen.
Victor: Helt klart är det så att nån typ av växellåda hade varit trevligt, det finns lite olika varianter för att lösa detta. Men jag har inte hittat nåt som skulle fungera för hyrkartsverksamhet. Sen är det ju så att kör du så att du står still och måste börja om från noll så tar du fel spår
_________________ Emil Nilsson |
||
|
Re:
I should have seen that one coming
Men som sagt, 13 hk och utväxling anpassad så att man precis hinner upp i toppfart på rakan (om man har bra utgångshastighet) så lär det bli rätt rappt ändå. _________________
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||
|
I fredag va jag och testade detta, och trots att jag inte är nån breställsnubbe så hade jag riktigt kul! Rekommenderas varmt, trevlig personal, vettiga priser och rolig bana.
Som att köra iskart, fast inomhus
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Ny Gokarthall i Stockholm!
|
2307 besök totalt |
