Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3426 besök totalt |
tyskar? smak? ![]() ![]() |
||
Vad du än gör antnigen köp med sportchassi eller byt direkt till aftermarket uppgrade. Borrade skivor original. Bromsoken större än 964:a Vill du veta mer om min bil (den är moddad för ca 100kSEK) så sök på forumet-våra banbilar. Rubriken är 993... PS. Den var en 272hk från början ![]() PPS. Det finns även en 993 "köpguide" tråd, använd sökfunktionen. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
_________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
_________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
Ja varför ska man ta tid på sig när man väl har bestämt sig ..
vad är måste ha grejjor/utr på en 993.a? _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
klart ja ska !!!!! bilder kommer på www.flat6.tk
har 2 objekt på g så vi får se ... _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
Sportchassi, sportstolar, 17", alternativt byt till riktiga aftermarket grejor direkt och ABSOLUT INTE tiptronic!!!!! (trodde inte det heller). Färg, läderklädsel påverkar andrahandsvärdet (men ju också ditt inköpspris) _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
Länk till min bil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Kopplingen kan bara kollas vid demontering. Den är så kraftig så slirtester funkar inte föränn den är helt slut. Däremot kan du om kopplingspedalen inte går helt upp efter den är nertryckt hävda till säljaren att kopplingen är slut (och dra av 20-25.000:-(det är vad det kostar) (detta beror på dålig tryckplatta, hydraulik eller hävarnslager.) Antispin (ej standard, vet ej om det finnes, det finns "fusk"-diffbroms som bromsar med bakbromsarna, samt äkta difbroms) fungerar inte 100% på bana men kan vara bra när man är nybörjare eller då det är blött. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
http://www.schmidtmotor.se/
Har en gul 993:a -94:a till salu för 280.000, ca 13.500 mil. Jag var och provkörde den idag. Ser mycket fin ut i skicket. Det gula på instrumentpanelen ser riktigt rått ut i verkligheten. - Behöver kopplingsbyte nu - läckage bakre vevaxelpackbox (vid remskivorna) Pris att laga ca 15.000:- hos t.ex Tolli/Jonasson ev. ej fungerande resonansklappa Man måste ta av bottenplåtaran och kolla att det inte läcker vid motor, styrväxel etc. - Rätt många delar omlackade man måste köra lasermätning hos Motormännen innan köp för att kolla att den är rak. ej sportstolar (men j_vligt snygga) + sänkfjädrar + spacers +20mm runt om + svarta fälgar + diffbroms!!!! (Mycket sällsynt, men jävligt bra) + baktorkare + sportinsug + sportslutrör + fint skick, fräscha bromsar, mycket bra utrustning + rå... PS. Om kopplingen är riktigt slut kan man testa att: Ha i 1an eller 2an. Ge fullgas, tryck snabbt ner och släpp kopplingen. Då skall kopplingen inte slira. OBS Detta fungerar bara om kopplingen är riktigt slut (då pratar vi om att nitskallarna från lamellerna går mot svänghjulet. (Det var kanske detta du menade, men "nästan" slut upptäcker du inte på detta sätt) _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3426 besök totalt |