| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vem säljer HANS fästen i Sverige?
|
<< 1, 2, 3, 4, 5 6 besök senaste veckan (23632 totalt) |
|
Re:
FIA har ju inte börjat med omcertifieringsrutiner (om de kan göra det utan att skapa nya homologeringsnummer) för sina huvud/nackskyddsdetaljer än, det kommer nog att bli ett ganska rejält hallå när SBF ska krångla till det. |
||||
|
Re:
Marcus, skydden är ett krav i de högre divisionerna av bilsport, och där VILL man ha de lättare skydden eftersom dom är just lättare. Därför öppnar vi på marknaden med lätta produkter som är dyrare. (Mindre vikt kostar mer pengar) Vi har redan de billiga och tyngre produkterna i produktion, och säljer stora volymer av dessa, men inte som FIA homologerade... Alla tester är klara och skyddet klarar dom galant. Men vi väntar på att FIA:s papperskvarnar ska mala på, FIA är inte den snabbaste organisationen...
|
||||
|
Re:
Jag förstår inte hur du menar, det finns i dag hjälm/HANS paket som säljs för ca 6000:-, att det sedan är en skithjälm och ett gammaldags HANS-skydd är väl ungefär vad man får räkna med för dom pengarna. En besvärande sak med HANS är att om du vill få det att fungera optimalt bör du köpa HANS-stol och HANS -bälten, å då drar det på med en hel del pengar... Sen så anser jag att det finns många bra produkter ute på marknaden, men tyvärr installera och används dom ofta på ett felaktigt sätt...både SBFs och FIAs guidelines är felaktiga, man följer absolut inte tillverkarens rekommendationer nämligen...
|
||||
|
Re:
Vi pratade med FIA om det tidigare i veckan och dom är "på" projektet, men jag skulle inte hoppas på att det bli klart i vår. Men man vet aldrig, vår FIA8860 hjälm tog bara 10 veckor att få igenom administrationen, så teoretiskt kan vi ha det klart under våren :-)
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Vem säljer HANS fästen i Sverige?
|
<< 1, 2, 3, 4, 5 6 besök senaste veckan (23632 totalt) |