| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Nerläggning utav bana i Kansas (US)
|
1307 besök totalt |
|
Okej, det är en stripp, men se klippet / läs texten för att försöka fatta !. http://fox4kc.com/2011/11/04/kcir-sa _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
|
Jag tycker mig känna igen det där scenariot från när Tullinge dragstrip utanför Stockholm las ner för ett par år sedan.
Då användes landningsbanan på nerlagda flygflottiljen F18 för att rejsa på. Men sen kom politikerna på att man i stället ska bygga bostäder där. Ett gigantiskt jättesaneringsjobb sattes igång. (Det blir ofta det efter att man under många årtionden har hanterar jetbränslen mer eller mindre slarvigt.) Sen några år finns en helt ny villastad där, utslängd mitt i skogen utan tillgång till affärer, jobb eller bra kommunala kommunikationer. (Okej, nya busslinjer är dragna, cykelbanor finns, dagis/skolor byggda och det är inte så långt till jobb i kommunen och city.) Nu finns det ingen legal bana i Stockholms närhet, om man inte räknar in helt nya anläggningen i Tierp, 13mil från stan. Racing intresserade i Sverige, och Stockholm i synnerhet, jobbar alltid i uppförsbacke. Det krävs uppoffringar för att hålla på med det man älskar.
_________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1307 besök totalt |