| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort mk2 76 . pinto efi banracer, e85 turbo
|
1 besök senaste veckan (78802 totalt) |
|
|
||
|
Bilder
Vill man se alla bilder från hela projektet kan man gå in på http://s603.photobucket.com/albums/t Finns ca 400st _________________ Anton Bylund |
||
|
Turbo klar.
Då vart turbon där. har vart ute och provkört och blev ju en klar förbättring. Turbon behöver dock en liten renovering. fick den inte att ladda mer än 0.5. läcker olja vid turbinhuset. troligtvis för att jag vridit turbon och att lagren är slut? Någon som har en annan ide? _________________ Anton Bylund |
||
|
Re:
Tack för grattiset. Har inte talat med sfro om det. Men har inte talat med dem så mycket över huvud taget. tror inte det är ok. men vet inte som sagt. Som amatörbyggt kan det nog vara lättare. _________________ Anton Bylund |
||
|
Tack för ett par riktigt roliga dagar på Elmia.
Det var kul att lära känna dig lite grand (fast vi blev ju avbrutna av besökare mest hela tiden) Du gjorde mig väldigt glad i alla fall. Fin bil förresten. _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||
|
Re:
Tack det samma. Ses i maj! _________________ Anton Bylund |
||
|
Du får sätta något på fjäderbens-tornen om du ska kunna besiktiga den. Några rundade bulor i plåt eller plast borde funka. Varken SFRO eller SBP kommer godkänna det där.
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
|
Re:
Hade två sfro män och kollade på bilen på elmiamässan och dom var mycket positiva till byggget. skulle troligtvis gå att regbesiktiga som ombyggt fordon vilket jag var lite överaskad över. det ända de hade att anmärka på var egentligen bara att jag skulle få bort lite vassa kanter i cupen, skydda bromsrör, montera handbroms, tanka bilen med etanol och täcka över tornen. Trodde inte det skulle gå att besiktiga med torn genom huven över huvud taget, men så var ju inte fallet.
_________________ Anton Bylund |
||
|
Lite bilder från Elmia i påsk.
Tack till alla som kom och alla som hjälpte till! Årets åk? Gick förvånansvärt bra att ta sig de tolv milen till Jönköping utan värme i bussen. termobyxor, fika och fru är vägen att gå. Notera dollyn som var nytillverkad för transporten, det var en husvagn som blev en båtkärra som blev en traktorinnerslangkärra som blev en dolly.
Sänkning på G.
Nytrimmad motor
Intervjuad av mr meguiar
_________________ Anton Bylund |
||
|
Hållfasthet
Någon med lite koll som vet något om bilar får gärna svara på det här. Jag har ju valt att ha alla upphängningar i m16 bult och med hjälp av vänner kommit fram till att bultarna håller för ca 6500kg med säkerhetsfaktor osv. Men vet någon vad tex ett panhartstag kan få utstå en dag på banan med r däck tex . Kanske känner ni någon som vet! Tacksam för svar. _________________ Anton Bylund |
||
|
Jag använde M16 uniballs till Panhardstaget på min Rekord, även fästskruven på bakaxeln blev M16. Det funkade bra det lilla jag körde med bilen, den gick endast med R-däck och kördes ganska hårt.
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
|
Re:
var det 8.8 uniballs då ? _________________ Anton Bylund |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort mk2 76 . pinto efi banracer, e85 turbo
|
1 besök senaste veckan (78802 totalt) |

