Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort mk2 76 . pinto efi banracer, e85 turbo
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (78802 totalt)
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



Huaaaa! Hur har ja kunnat missa detta bygge! Så frän bil!

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Bilder

Vill man se alla bilder från hela projektet kan man gå in på

http://s603.photobucket.com/albums/tt118/antonbylund/?start=280#!cpZZ1 . . . .

Finns ca 400st

_________________
Anton Bylund
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Såg på sista sidan av bilsport idag att det kommer en artikel om bilen i nästa nr. Alltså nr 3

_________________
Anton Bylund
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Arbete

Inte för att det har med byggtråden att göra men jag söker snarast arbete i Göteborgsområdet. Hör av dig om du har något. Kan tänka mig vad som helst.

_________________
Anton Bylund
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Bilsport

Då var artickeln ute.













_________________
Anton Bylund
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723



Gött jobbat Anton!

Får ta och kika närmare på den i sommar!

_________________
/Erik Arndt (fd Norberg)
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Turbo klar.

Då vart turbon där. har vart ute och provkört och blev ju en klar förbättring. Turbon behöver dock en liten renovering. fick den inte att ladda mer än 0.5. läcker olja vid turbinhuset. troligtvis för att jag vridit turbon och att lagren är slut? Någon som har en annan ide?

_________________
Anton Bylund
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7995



Schnygg artikel!
Och grattis OM jag inte skrivit det. thumbs up

Vad säger de om fjäderbenstornen som sticker upp ur huven?
Är det helt ok eller vad måste man göra för att passara med dessa?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Re:

Lillen skrev:
Schnygg artikel!
Och grattis OM jag inte skrivit det. thumbs up

Vad säger de om fjäderbenstornen som sticker upp ur huven?
Är det helt ok eller vad måste man göra för att passara med dessa?


Tack för grattiset. Har inte talat med sfro om det. Men har inte talat med dem så mycket över huvud taget. tror inte det är ok. men vet inte som sagt. Som amatörbyggt kan det nog vara lättare.

_________________
Anton Bylund
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1161



Tack för ett par riktigt roliga dagar på Elmia.
Det var kul att lära känna dig lite grand (fast vi blev ju avbrutna av besökare mest hela tiden)
Du gjorde mig väldigt glad i alla fall.

Fin bil förresten.

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530



Anton!

Kul att prata med dig på Elmia och att se bilen thumbs up

_________________
Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Re:

OneYet skrev:
Tack för ett par riktigt roliga dagar på Elmia.
Det var kul att lära känna dig lite grand (fast vi blev ju avbrutna av besökare mest hela tiden)
Du gjorde mig väldigt glad i alla fall.

Fin bil förresten.


Tack det samma. Ses i maj!

_________________
Anton Bylund
Citera
ezroller
Flakeberg, Grästorp, Västra Götaland, Svezia
Här sen Okt 2006
Inlägg: 564



Du får sätta något på fjäderbens-tornen om du ska kunna besiktiga den. Några rundade bulor i plåt eller plast borde funka. Varken SFRO eller SBP kommer godkänna det där.

_________________
Peter Lindberg i Grästorp

Fotograf och video-/filmnisse.

http://www.peterlindberg.com
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Re:

ezroller skrev:
Du får sätta något på fjäderbens-tornen om du ska kunna besiktiga den. Några rundade bulor i plåt eller plast borde funka. Varken SFRO eller SBP kommer godkänna det där.


Hade två sfro män och kollade på bilen på elmiamässan och dom var mycket positiva till byggget. skulle troligtvis gå att regbesiktiga som ombyggt fordon vilket jag var lite överaskad över. det ända de hade att anmärka på var egentligen bara att jag skulle få bort lite vassa kanter i cupen, skydda bromsrör, montera handbroms, tanka bilen med etanol och täcka över tornen.

Trodde inte det skulle gå att besiktiga med torn genom huven över huvud taget, men så var ju inte fallet.

_________________
Anton Bylund
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Lite bilder från Elmia i påsk.

Tack till alla som kom och alla som hjälpte till!

Årets åk? Gick förvånansvärt bra att ta sig de tolv milen till Jönköping utan värme i bussen. termobyxor, fika och fru är vägen att gå. Notera dollyn som var nytillverkad för transporten, det var en husvagn som blev en båtkärra som blev en traktorinnerslangkärra som blev en dolly.







Sänkning på G.




Nytrimmad motor





Intervjuad av mr meguiar







_________________
Anton Bylund
Citera
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005
Inlägg: 288



kul att träffa dig på elmia, det är en riktigt häftig bil du har byggt! hur gick resan hem?

_________________
Jakob Josefsson
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7995



Ahh en riktig bil att dra med

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Resan hem gick hur bra som helst, 50kmh uppför och 80kmh ner. våga inte köra fortare. Längtar tills nästa tripp.

_________________
Anton Bylund
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Hållfasthet

Någon med lite koll som vet något om bilar får gärna svara på det här.

Jag har ju valt att ha alla upphängningar i m16 bult och med hjälp av vänner kommit fram till att bultarna håller för ca 6500kg med säkerhetsfaktor osv. Men vet någon vad tex ett panhartstag kan få utstå en dag på banan med r däck tex .

Kanske känner ni någon som vet! Tacksam för svar.

_________________
Anton Bylund
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3604



Jag använde M16 uniballs till Panhardstaget på min Rekord, även fästskruven på bakaxeln blev M16. Det funkade bra det lilla jag körde med bilen, den gick endast med R-däck och kördes ganska hårt.

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
AntonBylund

Här sen Feb 2009
Inlägg: 89


Trådstartare
Re:

Anders Karlsson skrev:
Jag använde M16 uniballs till Panhardstaget på min Rekord, även fästskruven på bakaxeln blev M16. Det funkade bra det lilla jag körde med bilen, den gick endast med R-däck och kördes ganska hårt.


var det 8.8 uniballs då ?

_________________
Anton Bylund
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort mk2 76 . pinto efi banracer, e85 turbo
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (78802 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande