Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Karavan till licenskurs Sviestad 3/4
1 besök senaste veckan (2553 totalt)
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Vi är några stycken från Boråsområdet som skall upp och köra för licens på Sviestad den 3/4. I dagsläget är vi 6 bilar (3 BMW, en Subaru, en Ferrari och en Porsche).

Vi utgår från Borås. Vad som är bäst väg dit vet jag inte, men jag gissar på via Jönköping och uppåt.

om någon skall upp samtidigt och bor i närheten, på vägen eller har vägarna förbi är det bara att säga till så är ni välkomna in i gemenskapen.

(Ju mer vi är tillsammans...)

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Claes Haglund skrev:
Vi utgår från Borås. Vad som är bäst väg dit vet jag inte, men jag gissar på via Jönköping och uppåt.

Helt rätt, det är bästa (enda ?) vägen. Efter att ha kört den numer helt förstörda Rv40 och försökt minnas vilken hastighetsgräns som gäller när man skall passera kamerorna är det befriande att komma till Jkpg och få åka motorvägen hela resten av vägen!

Lycka till på kursen Claes så ses vi på Knutan april!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



Inte för att det blir nån större del i karavanen, men jag och Lasse Falk kommer att delta i licenskursen den dagen. Vi får väl köra en egen karavan från Stockholm.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



om jag är ledig så hakar jag på karavanen i höjd med Braskensbro för att titta lite och säga hej...
Licensen finnes ju redan.















































* Braskensbro ligger ca 4km från banan.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andreas Lidström skrev:

Licensen finnes ju redan.


Annars kan man ju göra som jag. Försumma att lösa ut licenserna med ojämna mellanrum då måste man nämligen "ta om" dem hela tiden i alla olika discipliner.

Väl mött allihopa...

_________________

Rice and shine
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



ska oxå upp den 3:e , åker ifrån Gbg , när hade ni tänkte ge er av ?

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
oj vad respons det blev på tråden! Stenkul!

BTG: Ja, vi bestämde oss för att göra detta och jag planerar att kika ner till Knutan också. Ska se hur många jag får med mig.

Lennart Mäkinen, Lars Falk: Då ses vi väl där antar jag.

Andreas: Kul! Vi får höras lite närmare inpå så får vi bestämma närmare! Jag hittar nämligen inget vidare däromkring utan kommer åka på Gula Sidornas vägbeskrivning. Du vet kanske lite mer om trakterna, vilket kanske kan hjälpa.

Fredrik L: Vi har inte spikat tid ännu, men eftersom det är i runda slängar 25 mil så får vi räkna på drygt 2.5 timma från Borås och vi vill nog vara där i tid, så jag gissar på runt 6 tiden härifrån. Du är jättevälkommen att ansluta till karavanen!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



När ni är här http://w1.131.comhem.se/~u13137233/sviestad2.jpg är ni väldigt nära iaf

inte så svårt o hitta dit.
hittar man till saab, så är det fortsätta den vägen tills det står "motorstadium" på en skylt o svänga in där

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
AndreasNystrom skrev:
När ni är här http://w1.131.comhem.se/~u13137233/sviestad2.jpg är ni väldigt nära iaf


Ska spana efter den synen på vägen.

Tackar för vägbeskrivningen! Med lite tur får vi med oss en navigator i någon av bilarna. Det är ju bara manfolk i bilarna så ingen kommer ju stanna och fråga efter vägen i alla fall.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Claes Haglund skrev:



Fredrik L: Vi har inte spikat tid ännu, men eftersom det är i runda slängar 25 mil så får vi räkna på drygt 2.5 timma från Borås och vi vill nog vara där i tid, så jag gissar på runt 6 tiden härifrån. Du är jättevälkommen att ansluta till karavanen!



jo det låter väl rätt hade räknat med att sticka ungefär 5 från gbg

finns vägbeskrivning på http://www.lms.se under fakta ... vägbeskrivning oxå

Claes du kan väl lägga en blänkare här i tråden när du vet lite mer, så får jag se om jag kan haka på er karavan upp ... vore trevligt

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

om man vill samåka, så går det ur kurssynpunkt tydligen bra att vara två pers på en bil om jag fattade kursgeneralen rätt när jag pratade med honom som hastigast. Det är helt ok att komma med vanlig standardbil. Han poängterade dock att den (bilen) måste vara i "bra skick" speciellt vad beträffar bromsvätskan (det ska tydligen åkas ordentligt) , samt att dubbdäck(!) var bannlysta.

_________________

Rice and shine
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Fredrik L: Japp! När vi spikat tid och plats så skriver jag ut det här i god tid i förväg (lovar att försöka).

Lars Falk: Helt rätt. Fick också höra det. Fast man vill väl köra sin egen bil. Så körsugen som man är efter hela vintern.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ensam är stark!

Jag åker i samlad klunga med mig själv ner. Jag hoppas på att hitta rätt och kunna ansluta med er andra väl på plats!

Jag kommer i min lilla bil med nya hjullager runt om så jag kan svänga med er

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
Jag åker i samlad klunga med mig själv ner. Jag hoppas på att hitta rätt och kunna ansluta med er andra väl på plats!


Det hade jag räknat med, men om du är sugen på att köra ner till Borås och möta upp där och köra i karavanen upp så får du väl det.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



om man betänker att jag besökt alla banor i Sverige och Norge + Ringen så är Sviestad en av de enklaste att hitta till. Om man kommer E4:an till Linköping är det bara att följa skyltarna mot Åtvidaberg så dyker banan upp på höger sida inte långt efter SAAB.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Då har vi spikat avfärdstid och -plats!

Shellmacken Tre Snäckor öster om Borås utmed R40 06.00. Mycket lätt att hitta till. 400 meter ungefär efter att motorvägen blir motortrafikled (enfiligt) på höger sida. Man kör alltså igenom hela Borås på motorvägen (R40) om man kommer från Göteborgshållet och när man kommer ut ur stan blir vägen enfilig. 400 meter efter det ungefär på höger sida. Går inte att missa.

Skulle det vara några problem eller någon mer som vill ansluta eller vad som helst så slå mig en signal 0705849136.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag & AL planerade just en liten ljugarträff över en bit mat efter väl förättat värv.
Kan väl vara en bra idé med lite avkoppling innan hemfärden efter en dag i skolbänken/på rejserbanan...

Vi löser detaljerna på plats på lördag.

_________________

Rice and shine
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467


Trådstartare
Lars Falk skrev:
Jag & AL planerade just en liten ljugarträff över en bit mat efter väl förättat värv.
Kan väl vara en bra idé med lite avkoppling innan hemfärden efter en dag i skolbänken/på rejserbanan...

Vi löser detaljerna på plats på lördag.


Låter som en kanonidé i mina öron! thumbs up

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



om ni slänger ögonen på kart-banan den 3/4 så ser ni nog mig o 2 grabbar till köra lite =)
fast jag vet inte hur det kommer att funka med licenskursen riktigt??

nåja. En röd Yamaha med #5 på är min!.

kl 10-14 kör vi, jag vet inte när eran kurs är ?

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Lars Falk skrev:
Jag & AL planerade just en liten ljugarträff över en bit mat efter väl förättat värv.
Kan väl vara en bra idé med lite avkoppling innan hemfärden efter en dag i skolbänken/på rejserbanan...

Vi löser detaljerna på plats på lördag.


Låter bra! Jag behöver nog ladda upp mig inför hemfärden..
Har ny stol som inte direkt inbjuder till långfärd..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Inför träffar
Karavan till licenskurs Sviestad 3/4
1 besök senaste veckan (2553 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande