Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (13917 totalt) |
Re:
Hej Jerker Amracing hjälpte mig med mappningen googla så hittar du dom. Jag har ssi värmekamrar i rost fritt det berodde på att jag inte hitta några i vanlig stålplåt. Med det viktiga är att jag har ljudämparen i stålplåt för mindre värmeutveckling till motorn. om du köpte ljudämpar med dubbla ut blås så känner jag en kille som har plåtarna för det som skall sitta under kofongaren. ![]() _________________ Tommy Gråberg |
||||||
Re:
3.2ans insug är känt för att flöda ojämt mellan cylindrarna. http://www.rennsportsystems.com/engi En 964 kam eller bättre variant kan ge dig några hästar till också. Chip och MAF-kit kan är nog inte heller fel. ![]() Det tråkiga med 3.2an är att den har klena vevstaksskruvar (Porsche gick ned från 10 till 9mm) så den klarar inte av att varva längre än ~6750, inte på ett säker sätt. Har du motorn isär så byt ut mot APR skruvar, det ger lite större marginaler vid en felväxling, men inte det heller är säkert över 6800. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
Så vevstaks skruvar är det som man ska tänka på också. Då får vi lägga till och kolla upp detta med. Ja har läst en del på just Rennsport å det finns ju en del saker å göra, men vill ju inte att det "drar iväg" är ju redan på g med portningen ![]() _________________ Jerker Friberg Knutstorp 1:05:56 Mantorp 1:26:93 Kinnekulle 0:57:97 Gelleråsen 1:12:77 |
||||||
Re:
Vevstaksskruvarna måste ändå bytas då de bara kan användas en gång, givetvis är ARP-skruvar dyrare än original men kan ju räkna bort kostnaden för original (ca: 2000kr). _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
Re:
är det inte ventilerna som ger sig först? på clubsporten bytte de ju ventiler för att det skulle gå att varva lite mer. _________________ Jakob Josefsson |
||||||
Re:
Tja, lite lättare ventiler eller starkare fjädrar är väl inte heller dumt. Men de värsta som kan hända är ju bara att man kröker ett par ventiler. Tappar man en vevstake blir det bara skit kvar, inte en pinal i motorn går att rädda... Jag har vid något enstaka tillfälle råkat gasa upp min 3.2a till 7000... men den har hållit ihop... Nya stakar, typ Carillo, starkare ventilfjädrar mm så kan man få den hållbar till över 8000. Fast då vill man kanske ha andra kolvar/kammar/insug så man kan utnyttja det. ![]() _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
Väntar fortfarande på toppar och insug...
Så har hålit humöret uppe med att varit å tittat på mina nylackade fälgar och packat upp ljuddämparen.. ![]() ![]() Ljuddämparen är i rostfritt. Vi får väll se om ja kommer att tappa effekt när det blir varmt. Har dock aldrig fått den till å blivit riktigt varm nån gång..... Å nu blir det dubbla utblås så nu behöver ja ha en nytt "hörn" till kofångaren... kör ju med 964 kofångare. En annan fundering, vart fäster man bältet när man byter ut stolarna? Infästningen sitter ju i stolen på orginalen. Har ju de här stående som ska i. ![]() Ha d gött! _________________ Jerker Friberg Knutstorp 1:05:56 Mantorp 1:26:93 Kinnekulle 0:57:97 Gelleråsen 1:12:77 |
||||||
Man får väl ta bälteslåset från manuella stolar om du nu har el. Finns vinkelfästen för bälteslåset hos PC för just detta endamål. Vet ej art.nr. men ska ha nån 911 modell.
Fästet skruvar man mellan skenan och stolen som jag förstått det hela. _________________ Jonas Blom |
||||||
Artikelnumret på det lilla vinklefästet för bältet i modeller med skalstolar är 964.521.065.00.
Du kan också borra ett hål i sidokonsolen och använda en mutter till bulten. blir samma princip som det mindre fästet och godset är lika tjockt. _________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||||||
Re:
Kanon med artikelnumret. Men tipset ditt om att borra hål i sidokonsolen är riktigt bra, det ska jag personligen kika på. ![]() _________________ Jonas Blom |
||||||
Inte varje dag man uppdaterar här direkt......
Men bilen är ihop och jag har rullat närmare 250mil.... Har hunnit med 2 banträffar Gelleråsen och Anderstorp i år. lägger upp lite bilder så det finns nått att beskåda. ![]() ![]() ![]() Så nu blir det till och se över chassit i vinter... får hoppas att jag kan få lite bättre fart på det än va det tagit för att få tillbaka motorn i bil. Grövre torsionstavar, bussningar, hjullager, topplagringar, styrstag..... ![]() _________________ Jerker Friberg Knutstorp 1:05:56 Mantorp 1:26:93 Kinnekulle 0:57:97 Gelleråsen 1:12:77 |
||||||
Tyvärr no body parts i inbyte.
Med tanke på en Porsches andra hands värde så behöver man inte stympa kroppen för å ha en. ![]() _________________ Jerker Friberg Knutstorp 1:05:56 Mantorp 1:26:93 Kinnekulle 0:57:97 Gelleråsen 1:12:77 |
||||||
Re:
Attans ![]() Det blir nog till att titta om jag ska sälja av mina bilar och köpa en 911, jag tror inte jag kan hålla mig längre...bara måste ha ![]() _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 ![]() |
||||||
Kostar gör det...... Är du intresserad så kan du ju alltid slå en signal så kan vi diskutera vad det kostar 070 6485920 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() _________________ Jerker Friberg Knutstorp 1:05:56 Mantorp 1:26:93 Kinnekulle 0:57:97 Gelleråsen 1:12:77 |
||||||
Såld!!
Japp min följeslagare sen 10 år är nu såld. Jag hoppas att den kommer bringa lika stor glädje till "Speedster" som den ha givit mig. Då man inte kan va Porsche lös så investerade jag redan i höstas med nytt åk. ![]() Det är en 2001 års GT3 cs som min bror har haft innan. Han har som synes face liftat och gjort lite uppdateringar så som ny diff, cup slutväxel, nytt cargrafic avgas samt lite annat lull lull. Så nu stänger vi tråden så får vi följa Speedsters nya tråd istället. _________________ Jerker Friberg Knutstorp 1:05:56 Mantorp 1:26:93 Kinnekulle 0:57:97 Gelleråsen 1:12:77 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (13917 totalt) |